Dizajnerica Vivienne Westwood i menadžer Sex Pistolsa Malcolm McLaren nisu ni sanjali da će alternativni stil londonskih pankera načičkanih zihericama i zakovicama nakon 30 godina (da, jer moda se u pravilu ciklički vraća svakih 20 godina) biti aktualniji nego ikad. Velikim povratkom rock šika, grungea i punka na modne piste mnogi su slavni kreatori svoje najnovije kolekcije protkali zakovicama, mrtvačkim glavama, lancima, robusnim cipelama na tragu neuništivih "marta"…
Ovosezonska modna maksima za jesen/zimu 2013/2014. glasi - ništa bez zakovica i sve sa zakovicama. Tako da su velike ili male, zveckave, sjajne, prijeteći ispupčene zakovice u zlatnom ili srebrnom izdanju ultimativni modni detalj i ove jeseni i zime, što će neke rokere u duši obradovati jer će napokon doći na svoje, dok će druge s mrštenjem vratiti u osamdesete koje se ne miču s modne scene.
Naravno, kožna jakna sa zakovicama već je klasik, stoga su zakovice ove sezone stilizirane i "zakovani" detalji u blažoj varijanti mogu se nositi u raznim stilovima - na jaknama, hlačama, dnevnim i večernjim haljinama, sakoima, torbama, naočalama, cipelama, čak i na noktima. Zakovicama nisu odoljeli ni modni imperiji poput Versacea i Chanela koji su velike statement ogrlice ukrasili s bezbroj zakovica i time "prikovali" modni svijet.
A ludilo zakovica prvo je zahvatilo cipele (od sportskih tenisica preko vrtoglavih štikli pa sve do čizama, bilo kišnih ili damski kožnih) i remenje da bi sa sve većom sigurnošću prešlo i na torbe koje ne trpe bilo kakve trendove, nego samo one provjerene, jer kad je njihova kupovina posrijedi, ipak se radi o "investicijskim ulaganjima".
Dakle, važno je da je oštro, pomalo buntovno, "sa stavom"... A najvažnije je da je ukrašeno zakovicama. (Piše Lara BAGAR)