Cijena goriva u posljednjih godinu dana porasla je za 21 posto, a cijene prijevoza ostale su iste, upozorili su danas na konferenciji za novinare Mario Crnkovic, potpredsjednik ceha prijevoznika Istarske obrtnicke komore, i Darko Banko, predstavnik Županijske gospodarske komore.
Prijevoznici istodobno upozoravaju da bi povecanje cijena prijevoza lancano prouzrocilo poskupljenje svih drugih roba. Oni stoga predlažu druge sustavne mjere.
Hrvatska obrtnicka komora uputit ce Vladi prijedlog da država sufinancira radno gorivo autoprijevoznicima. Traže da ih se oslobodi cestarine koju placaju u cijeni nafte, a iznosi 1,2 kune po litri. Jedan dio cestarine placaju i pri registraciji vozila.
Devedeset posto usluga prijevoza vezano je za inozemstvo i zato traže status izvoznika, što podrazumijeva i državne subvencije. Zbog sadašnjih visokih davanja nisu konkurentni svojim europskim kolegama. Pogledajte samo koliko slovenskih i drugih kamiona vozi robu u Hrvatsku, upozorili su oni.
Buduci da je cijena autoprijevoznickih usluga ostala ista, a obim posla znatno je smanjen, upitan je opstanak mnogih obrtnika. U Istri je registrirano 652 obrtnika-autoprijevoznika te još stotinjak dionickih društva, koji sveukupno imaju oko 3.000 voznih jedinica. Posljednje tri godine broj prijevoznika smanjen je za dvadeset posto jer posla je sve manje. Kao i druge i njih muci teški teret nelikvidnosti.
- Velike tvrtke nas reketare. Nakon što nam ne plate prijevoz po godinu dana, traže od nas dodatni rabat od 25 posto kao uvjet da nam uopce pocnu placati, upozorava Mario Crnkovic. Kada tankamo gorivo kod Ine racun moramo platiti za sedam dana, a kada za njih obavljamo usluge prijevoza oni ne placaju mjesecima.