Prijevoz učenika autobusima Pulaprometa?

Hoće li Pulapromet preuzeti ulogu dosadašnjeg prijevoznika? (Arhiva)
Hoće li Pulapromet preuzeti ulogu dosadašnjeg prijevoznika? (Arhiva)

Potaknuti najavama da bi Istarska županija mogla otkazati posao pojedinim autobusnim prijevoznicima, koji su ove godine sklopili ugovore vezane uz prijevoz učenika osnovnih škola, javili su se predstavnici tvrtke Brioni Pula tvrdeći da, iako su dobili posao nakon provedene javne nabave u lipnju ove godine, sve ide u tom smjeru da se pojedini ugovori otkažu.

Prema tvrdnjama pravnika iz tvrtke Brioni Pula, Gorana Jurića, ta je tvrtka zajedno s još tri prijevoznika (Fils, Autotrans i Volte iz Buzeta) s Županijom sklopila ugovor o prijevozu učenika osnovnih škola kojima je Županija osnivač, rekavši da je taj posao vrijedan oko 21 milijun kuna, a ugovori su sklopljeni na dvije godine.

No, osim iznenadnog mogućeg otkazivanja, čime bi prijevoznicima bila načinjena velika šteta, oni s kojima smo razgovarali kažu da sve ide u tom smjeru da se posao "prebaci" na lokalne autobusne linije, konkretno Pulapromet čiji autobusi, kako tvrde, ne zadovoljavaju kriterije, odnosno Pravilnik o uvjetima koje moraju ispunjavati autobusi u kojima se organizira prijevoz djece.

- Neugodno nas je iznenadilo to da Županija ima namjeru manji dio ugovora o prijevozu učenika otkazati te prijevoz organizirati putem postojećeg linijskog prijevoza. Naime, autobusi kojima se voze učenici moraju imati sve zadovoljavajuće sigurnosne uvjete, poput pojaseva na sjedalima, a upravo su Brioni Pula za takav prijevoz kupili dva nova autobusa, u što je uloženo pola milijuna eura, kaže Jurić.

Smatrajući da bi ovakvim raspletom situacije ozbiljno bila ugrožena sigurnost učenika, koji bi se u školu vozili redovnim linijama, a mnogi bi zbog manjka sjedala bili prisiljeni i stajati u autobusima, Brioni Pula su o svemu izvijestili i dječju pravobraniteljicu od koje su zatražili da spriječi nastavak, kako kažu, sulude nebrige za sigurnost djece.

U toj tvrtki dodaju da se samo korištenje posebno licenciranih i opremljenih autobusa za prijevoz djece, učenicima osigurava siguran svakodnevni prijevoz. Također, pozivaju se i na Pravilnik koji jasno propisuje uvjete koje autobusi moraju zadovoljiti kako bi mogli prevoziti djecu, a kojeg je donio ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, čije pak Ministarstvo u svom obrazloženju ne vidi ništa sporno u tome da se djeca prevoze lokalnim autobusima.

Naime, da Županija planira na nekim područjima posao prebaciti na "lokalce" vidi se i iz njihovog upućenog dopisa Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture u kojem početkom listopada traže pojašnjenje mogu li prijevoz organizirati putem županijskog linijskog prijevoza.

Na to im se pak očitovao pomoćnik ministra Igor Cigula, koji daje Županiji zeleno svijetlo, rekavši da se sukladno odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu na redovnim autobusnim linijama, županijskim, međužupanijskim i međunarodnim, mogu prevoziti sve skupine putnika, uključujući i učenike osnovnih škola.

Što se tiče Pravilnika, Cigula pak napominje da "ako se skupina djece-učenika osnovnih škola prevozi zajedno s ostalim putnicima na redovnim autobusnim linijama, autobusi kojima se obavlja prijevoz, ne moraju udovoljavati posebnim uvjetima iz navedenog Pravilnika, niti moraju imati potvrdu o ispunjavanju uvjeta za autobuse kojima se prevoze djeca.

O svemu smo pojašnjenje zatražili i od Istarske županije, koju smo pitali planira li, zbog čega i kada raskinuti sklopljeni ugovor s prijevoznicima. Iz kabineta župana potvrđuju  da su u lipnju 2015. godine proveli otvoreni postupak javne nabave za usluge prijevoza učenika osnovnih škola čiji je županija osnivač.

- Prilikom izrade kriterija natječaja, županija se pridržavala Pravilnika o uvjetima koje moraju ispunjavati autobusi

kojima se organizirano prevoze djeca, koji propisuje da uslugu prijevoza učenika osnovnih škola obavlja isključivo organizirani

prijevoz.

Nakon provedenog postupka nabave, utvrđeno je da su troškovi naručene usluge za prijevoz učenika OŠ Fažana i OŠ dr. Mate Demarina Medulin višestruko skuplji u odnosu na troškove kada je uslugu pružao linijski prijevoznik.

Prema mišljenju Ministarstva kojeg smo dobili, na redovnim autobusnim linijama mogu se prevoziti sve skupine putnika, uključujući učenike osnovnih škola. Time se podrazumijeva da autobusi kojima se obavlja linijski prijevoz, ne moraju udovoljavati posebnim uvjetima iz spomenutog Pravilnika, odgovaraju iz kabineta župana.

Potvrđuju i kako je na tragu novih informacija nadležnog Ministarstva, a s ciljem racionalizacije troškova prijevoza i odgovornog upravljanja javnim sredstvima, Istarska županija  krenula u postupak sporazumne izmjene ugovora o prijevozu, na način da se na relacijama u kojima postoji linijski prijevoz, on ugovori s linijskim prijevoznikom.

Također tvrde da tu uslugu prijevoza koristi 2.432 učenika, u 25 osnovnih škola, čiji je osnivač Istarska županija. Na pitanje koji bi gradski prijevoznici bili zaduženi za tu uslugu i zadovoljavaju li njihovi autobusi sigurnosne uvjete, u Županiji odgovaraju da na području Grada Pule i susjednih općina, uključujući općine Medulin i Fažana, prometuje jedan jedini gradski prijevoznik, Pulapromet d.o.o.

U međuvremenu, u slučaju da dođe do raskida ugovora, tvrtka Brioni Pula razmišlja o podizanju tužbe protiv Istarske županije. S druge pak strane, u Županiji se nadaju da će postići sporazumno rješenje na obostrano zadovoljstvo i to prvenstveno, kako kažu, za dobrobit učenika i njihovih roditelja. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter