Prijevoz u Istri skup: Koliko će platiti učenici?

Jelena PREKALJ
Jelena PREKALJ

"Ne znam zašto smo morali platiti punu cijenu mjesečne karte od Peroja do Pule ako je država ta koja bi trebala sufinancirati prijevoz srednjoškolaca do 75 posto. U Pulaprometu tvrde da oni tu odluku nisu dobili i da ih ni iz Županije nitko nije obavijestio. Kazali su nam da sačuvamo račun pa da će nam refundirati novac kada saznaju koliki će se iznosi njima uplatiti", ispričala je majka jednog učenika pitajući se zbog čega nema koordinacije između Županije i autoprijevoznika i zašto uopće država donosi odluke ako se one ne provode.

Već drugog tjedna nastavne godine svjedočimo da Istarska županija ne zna kako posložiti financijsku konstrukciju prijevoza srednjoškolaca, dok su u nekim županijama, poput Karlovačke, već ugovorene cijene prijevoza te će srednjoškolci ondje besplatno putovati jer su prijevoznici pristali voziti za 75 posto naknade, odnosno cijene.

Odluka o sufinanciranju troškova međumjesnog javnoga i linijskoga prijevoza propisuje da sa 75 posto iznosa sudjeluje država koja će sredstva iz proračuna uplaćivati županijama kao osnivačima srednjih škola. Ostalih 25 posto troškova, prema preporuci Ministarstva, znanosti, obrazovanja i sporta, mogu preuzeti lokalne uprave, ali isto tako i sami prijevoznici kroz smanjenje cijene karata. Ukoliko to ne učine, četvrtina cijene karte pada na leđa roditelja učenika.

Iako su postoci definirani, problem je u tome što se još uvijek ne zna koliki će konkretni iznos dobiti svaka županija. Naime, država će odrediti maksimalni limit ovisno o broju učenika i cijeni prijevoza za svaku županiju pa je moguće da neke županije državnim novcem ne uspiju pokriti 75 posto troškova ukoliko se mjesečne autobusne karte pokažu preskupima.

A u Istri one to već i jesu i to među najskupljima u državi! Prema podacima Ministarstva, prosječna cijena mjesečnog prijevoza po učeniku u Istarskoj županiji je čak 1.003 kune, dok je hrvatski prosjek 512 kuna! Primat drži Ličko-senjska županija s 1.079 kuna, dok je najniža cijena od 295 kuna u Zagrebu.

- Svrha uvođenja limita za linijski prijevoz autobusom je da lokalne uprave u kojima je prosječna cijena po učeniku i po kilometru iznad državnog prosjeka poduzmu određene korake radi svođenja cijene u realne okvire, odnosno da se u sufinanciranje uključe i prijevoznici, ističu u Ministarstvu. (Maša JERIN)


Podijeli: Facebook Twiter