Kao što je i najavljeno, Hrvatske ceste u ponedjeljak će uvesti u posao pulsku tvrtku Cesta Pula d.o.o. - odabranu na natječaju za izvođača radova, u projekt rekonstrukcije prvog kilometra Vodnjanske ceste i izgradnje kružnog toka na raskrižju Vodnjanske i Fažanske ceste. Sukladno najavama iz Hrvatskih cesta, započet će tako projekt uređenja jednog od ulaza u Pulu. Rok izvođenja radova je šest mjeseci od dana uvođenja u posao pa bi time do proljeća projekt trebao biti realiziran. Izgradnja kružnog toka na križanju Vodnjanske i Fažanske ceste, pak, prema najavama, trebala bi biti gotova već do Božića ili početkom sljedeće godine.
Zatvaranje Vodnjanske sredinom listopada
Izvođenje radova povjereno je, dakle, trgovačkom društvu Cesta d.o.o. Pula koje je odabrano na javnom natječaju, a radovi će koštati 13,3 milijuna kuna (bez PDV-a). Iz Hrvatskih cesta nam je potvrđeno da je već spremna i privremena regulacija prometa koja će vrijediti tijekom trajanja ovog projekta. Međutim, neće se primjenjivati od ponedjeljka, već tek kada se na gradilištu i prometnicama izvedu potrebne predradnje.
Naime, problem predstavlja prolazak kamiona koji iz Vodnjana u Uljanik prevoze velike sekcije za potrebe brodogradilišta, a koji ne mogu proći ispod mosta "kod Mlina". Stoga će prvih dana projekta biti izgrađen by-pass koji će s podnožja Partizanskog puta skretati na Vodnjansku cestu, otprilike nasuprot skretanja za Vallelungu, odnosno prije mosta u smjeru grada.
- Za prijevoz sekcija izvest će se by-pass od Ulice Partizanski put do Vodnjanske ceste na dijelu križanja s Ulicom Vallelunga. Prvo će započeti radovi na izgradnji spomenutog by-passa, a kada se steknu uvjeti za prijevoz uljanikovih sekcija, započet će se radovima na rekonstrukciji Vodnjanske ceste, koja će tada tijekom izvođenja radova biti zatvorena za promet. Zatvaranje Vodnjanske ceste te stupanje na snagu privremene prometne signalizacije očekuje se sredinom listopada, a točnije informacije vezano za dinamiku izvođenja radova javnosti će se obznaniti idući tjedan nakon što izvođač dostavi dinamički plan, otkrio nam je Ivan Davidović, voditelj Tehničke ispostave Pula Hrvatskih cesta.
Kada se izvede by-pass, odnosno započne rekonstrukcija, Vodnjanska cesta bit će zatvorena za promet od "Bunara" do Paganorskog puta, a obilazni pravci bit će Istarskim ipsilonom (čvor Vodnjan jug - čvor Pula) te Partizanskim put. Tijekom uređenja križanja Vodnjanske i Fažanske ceste kod benzinske pumpe na Velom Vrhu radovi će se odvijati uz regulaciju semaforima, a lokalno stanovništvo imat će osiguran pristup, pojasnili su nam iz Hrvatskih cesta.
Grad ulaže milijun kuna u rasvjetu
Uz novi rotor, rekonstruirat će se 1,05 kilometara "pulskog dijela" Vodnjanske ceste, na kojoj će se izgraditi omanji kružni tokovi za naselja Valdenaga i Ruban. Projekt obuhvaća dionicu Vodnjanske ceste od Inine benzinske postaje na Velom Vrhu do izlaza iz Pule u smjeru Vodnjana. Osim rekonstrukciju kilometra prometnice i izgradnju tri rotora, projekt obuhvaća i rješavanje brojnih sporednih ulaza na Vodnjansku cestu. Uz proširenje prometnice za oko tri metra, izgradit će se i autobusna stajališta, nove pješačke i biciklističke staze te riješiti oborinska odvodnja s prometnih površina, postaviti nova javna rasvjeta za koju će Grad Pula izdvojiti milijun kuna, te presložiti postojeće instalacije. Usporedo s ovim projektom Ina je najavila kompletnu rekonstrukciju benzinske postaje na Velom Vrhu i njeno uklapanje u nova prometna rješenja.
Inače, početkom prosinca prošle godine Grad Pula je bez naknade prenio vlasništvo nad nekretninama u obuhvatu državne ceste DC75, dionica Vodnjan - Pula, u korist Hrvatskih cesta što je bio preduvjet početka realizacije dugo očekivanog projekta proširenja Vodnjanske ceste, za koji je već bila ishodovana pravomoćna lokacijska dozvola, a prijenos nekretnina bio je potreban da Hrvatske ceste ishoduju građevinske dozvole. (Goran ROJNIĆ)