Na današnji dan prije 112 godina u Puli je svečano pušten u promet električni tramvaj. Danas taj dan Pulapromet, pulski gradski prijevoznik, obilježava kao svoj dan.
Električni tramvaj u Puli je tada bio atrakcija, a Pula se može pohvaliti da je imala električni tramvaj pet godina poslije Rijeke, ali šest godina prije Zagreba i 22 godine prije Osijeka, premda se Osijek smatra gradom prvog hrvatskog tramvaja - konjskom željeznicom koja je počela prometovati 10. rujna 1884. godine. Osječki tramvaj elektrificiran je tek 1926. godine.
Pulskim tramvajem u prva četiri mjeseca prevezeno je 410 tisuća putnika, prijeđeno je 126 tisuća kilometara i ostvaren prihod od 50 tisuća tadašnjih kruna. Električni tramvaj bio je simbol novog vremena, ponos Pule, ali je završetkom Prvog svjetskog rata došlo do stagnacije tramvaja da bi konačno prestao prometovati 16. travnja 1934. godine. Danas električni tramvaji u gradskom javnom prijevozu voze samo po Zagrebu i Osijeku, a njima su se svojedobno vozili, osim stanovnika Pule, Rijeke, Zagreba, Osijeka i stanovnici Dubrovnika i Velike Gorice.
Izgradnju tramvajske pruge u Puli Ministarstvo željeznica Austrije odobrilo je inženjeru Rudolfu Urbanitzkyiu, a radovi su započeli 1902. godine. (S. B. I.)