"Ne znamo zašto su dva aviona pala", izjavio je u petak nakon rešetanja novinara zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Vlado Bagaric, citavo vrijeme vrdajuci da ce istražno strucno povjerenstvo dati zakljucak o rušenju dva MiG-a 21 iznad poligona kod Slunja.
Takva poslovicna zatvorenost Oružanih snaga dovodi do stvaranja raznih teorija, a jedna od njih bila je i "prijateljska vatra". Naime, prema službenim podacima, netom prije katapultiranja dvojice pilota iz treceg MiG-a je radiovezom poslana poruka: "Iskaci! Iskaci!", tako da je treci pilot vidio razlog zašto su piloti Igor Trošelj i Marijan Kudlik iskakali iz aviona.
No, Bagaric veli da nije razgovarao s trecim pilotom, tako da ne zna što je on vidio. Buduci da su u to vrijeme svi MiG-ovi na sebi još uvijek imali rakete, teorija da je s treceg aviona došlo do slucajnog ispaljivanja projektila svakako nije nemoguca.
Avioni su, po službenim informacijama MORH-a, u cetvrtak oko 10 sati izveli prvi borbeni nalet, koji je uspješno okoncan. Oko 12.45 sati krenuo je drugi nalet, a neposredno nakon što su prva dva aviona ispustila vježbovne bombe na poligon, uocene su dvije eksplozije.
U meduvremenu se radiovezom prolomio uzvik pilota treceg aviona za iskakanjem, a kao vrijeme pada uzima se 12.49 sati. Vec u 13.05 sati jedan od helikoptera Mi-171 je krenuo u SAR (potraga i spašavanje) misiju, a piloti se svojim nadredenima javljaju oko 13.15 sati. Dva helikoptera Mi na kraju ukrcavaju katapultirane pilote te su oni vec prije 14.30 sati u KB-u Dubrava.
General Bagaric jucer je kazao da svojevrsna crna kutija iz palih MiG-ova, koja se naziva SAT, za sada nije pronadena. Buduci da su u meduvremenu pretraga terena i ocevid prekinuti zbog miniranog terena, još se neko vrijeme nece zasigurno pronaci. (D. RADALJAC/Novi list))
Susjedi: Mariju je pogodila raketa
Mještani Šupica uvjereni su da njihova susjeda Marija Klipa nije
stradala od odlomljenog dijela aviona, vec od posljedica eksplozije
projektila, koji je, tvrde, jedan od MiG-ova ispalio. - Prvo se cula eksplozija na zemlji gdje se vidio dim, da bi avioni
preletjeli nekoliko sekundi poslije. Tek tada su se u zraku cule još
dvije eksplozije, kaže jedan od Klipinih susjeda. Da ova spekulacija,
iako zvuci nevjerojatno, nije potpuno nemoguca, upucuje popis ozljeda
stradale žene. Ona je gelerima izranjavana po cijelom tijelu, što
govori da se teško moglo raditi o samo jednom komadu koji ju je
pogodio. (D. K.)
Svi HRZ-ovi MIG-ovi proizvedeni izmedu '72. i '80.
Dvojica pilota koji su upravljali palim ili srušenim avionima
zajedno imaju više od 450 sati naleta na MiG-ovima 21. Oni su iz
generacija pilota koji su direktno s vježbovnih elisnih aviona PC-9
Pilatus transferirani na nadzvucne avione ruske proizvodnje. Prema
rijecima generala Bagarica, svi MiG-ovi koje HRZ koristi proizvedeni su
izmedu 1972. i 1980. godine, a dobar dio ih je 2003. godine prošao
remont i djelomicnu modernizaciju u Rumunjskoj. Na njoj su bili i
avioni s registracijskim brojevima 108 i 120, koji su u cetvrtak
završili svoj životni vijek.