Prihodi od turizma lani 7,9 milijardi eura


Kao što se i najavljivalo tijekom cijele protekle godine, prihodi od turizma u 2015. porasli su, i to za 7,6 posto. Tako priopćuju iz Ministarstva turizma na osnovu podataka Hrvatske narodne banke, a oni kažu da su prihodi u turizmu od stranih gostiju iznosili 7 milijardi i 961 milijun eura, što u odnosu na 2014. godinu (7 milijardi i 401 milijun eura) predstavlja rast od 7,6 posto, odnosno 559,5 milijuna eura. Prihodi iz osobnih razloga u tom periodu su iznosili 7 milijardi i 742 milijuna eura te su porasli za 7,4 posto, odnosno za 534,1 milijun eura u odnosu na 2014. godinu.

- Vrlo smo zadovoljni prihodima koji su dosegli gotovo 8 milijardi eura, što je bilo prema našim očekivanjima. Uz domaću potrošnju prihodi će iznositi najmanje 9,3 milijardi eura, a to predstavlja najbolji rezultat dosad. To je rezultat rada sinergijskog rada svih u turističkom sektoru te im svima čestitam na odličnim rezultatima u prošloj godini. S obzirom na investicije koje se planiraju ove godine i u hotelski sektor i u dodatne sadržaje, vjerujem da će 2016. nadmašiti 2015. godinu - istaknuo je ministar turizma Anton Kliman.

Da je za porast prihoda prije svega zaslužan veći broj gostiju, ali ne i povećana potrošnja, smatra vlasnik porečke agencije Istraline Alfredo Golob čija je agencija pozitivno poslovala u protekloj godini. Ipak, zbog stope PDV-a od 25 posto agencije nisu bilježile veće poraste prihoda, već je dio njih godinu završio i u minusu.

Uspješna je 2015. bila i za pulsku tvrtku Adriatic Kamp koja se bavi najmom mobilnih kućica, jednog od najzanimljivijih turističkih proizvoda u Hrvatskoj koja ima sve više ljubitelja. A i kamping segment u Hrvatskoj danas se smatra jednim od najprofitabilnijih sektora hrvatskog turizma zbog čega se sve više ulaže u njegovu ponudu.

- Godina je bila uspješna što se vidi po povećanju prihoda iz više razloga i miksa aktivnosti, odnosno onoga što se događa na tržištima, unaprjeđenju kvalitete proizvoda i imidža Hrvatske na stranim tržištima. Teško mi je sad komentirati prihod od turizma na razini cijele države, međutim prava se informacija o prihodu ne može dobiti bez satelitske bilance koja nije napravljena već duže vrijeme - smatra jedan od vlasnika te tvrtke Marino Brečević. Ističe da je kamping sektor jedan od najkonkurentnijih trenutno u Hrvatskoj te da je to postignuto brojnim ulaganjima. Situacija bi bila značajnije bolja kada ne bi postojao niz prepreka kad su u pitanju ulaganja u takve smještajne kapacitete, počevši od prostorno-planske dokumentacije pa sve do neriješenog turističkog zemljišta i bolje promocije na stranim tržištima.

Uvijek nezadovoljni ugostitelji isto su relativno zadovoljni prošlom godinom, mada i dalje insistiraju na umanjenju brojnih davanja, prije svega lokalnoj zajednici. Kako nam kaže Marino Paretić koji u Umagu i okolici ima dva ugostiteljska objekta, ali i suvenirnicu te smještajne kapacitete, njih je više od dvadeset. Upravo takva davanja, veli on, guši male obrte i tvrtke da budu profitabilniji. (Barbara BAN)

* OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU 2. TRAVNJA


Podijeli: Facebook Twiter