Prihodi ne rastu; turistima nudimo isto što i drugi

Ilustracija - Rabac (D. ŠTIFANIĆ)
Ilustracija - Rabac (D. ŠTIFANIĆ)

Ako je uspjelo Austriji, zašto ne bi i Hrvatskoj? Pitaju se to mnogi kada pogledaju impresivne austrijske turističke brojke zimske i ljetne sezone. U Hrvatskoj nikako da u potpunosti profunkcionira pred i posezona.

Poticaj bi mogao biti podatak da se na globalnoj razini sljedećih deset godina očekuje rast zdravstvenog turizma za 20 do 30 posto, cikloturizma za šest do 12 posto, a adrenalinskih sportova za čak 30 posto.

- Hrvatska, pa tako i Istra imaju predivnu prirodu na osnovi koje se mogu graditi turistički proizvodi, kao što su biciklizam i planinarenje. Međutim, nije dovoljno reći da ćemo se baviti biciklizmom, već se i u tom polju treba specijalizirati, smatra Vladimir Preveden, izvršni partner konzultantske tvrtke Roland Berger Strategy Consultants, koji je na nedavnom skupu Hrvatsko hotelijerstvo i turizam u Poreču predočio uspješne turističke primjere u Austriji koji su uz pomoć inovativnosti zabilježili čak troznamenkasti rast turističkog prometa u nekoliko godina!

Ističe da je za uspjeh pojedinih proizvoda bitno da ih prije svega konzumiraju lokalni ljudi. Primjerice, vinske ceste u Austriji napravljene su za domaće ljude, da bi oni mogli u tome uživati, a tek su se tada pridružili i turisti.

- Često griješimo kada nešto radimo isključivo za turiste. Uz to, kada imate vinsku cestu, cesta je najmanje bitna. Radi se o tome da krajolik uz cestu mora biti kultiviran, uz nju mora postojati kulturna i arhitektonska baština, ali i ponuditelji lokalnih proizvoda. Objekti moraju biti otvoreni i trebaju nuditi mogućnost noćenja. A još nisam spomenuo niti evente, niti bazu kupaca, savjetuje ovaj konzultant.

- Regija Saalfelden-Leogang je postala poznata kao top destinacija za MTB bicikliste i koja je u zadnje tri godine povećala broj noćenja u ljetnoj sezoni za 18 posto. Njihov uspjeh leži u tome što su razvili ponudu za sve segmente MTB biciklista - freeride, downhill, trekking…, tvrdi Preveden. Zašto to ne bi mogao biti Buzet koji već gradi na outdoor aktivnostima svoju prepoznatljivost?

Za čak 41 posto povećanja broja noćenja u ljetnoj sezoni doživjela je regija Werfenweng, koja se izdvojila od drugih po tome što nudi odmor bez automobila. Za prijevoz koristi ekološki prihvatljiva prijevozna sredstva kao što su, primjerice, električni automobili. Tu bi mogućnost mogao iskoristiti Labin koji je u svom starom gradu uredio mjesto za punjenje električnih automobila.

- Ključ njihova uspjeha je u tome što su se najbitniji igrači na razini regije složili i odlučili u kojem se smjeru razvijati. Hrvatska nije profilirana destinacija i nemamo proizvod, a ono što ona trenutno nudi, može se naći i drugdje. Zbog toga uslijed krize dolazi i do snižavanja cijena. Zato nam prihodi ne rastu, kao što raste turistički promet, zaključuje Preveden. (Barbara BAN)

CIJELI TEKST U DANAŠNJEM TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter