Price pulskih glazbenika ispunile kino

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Sinocnja specijalna projekcija dugometražnog dokumentarnog filma "Prašina svakodnevnog života" redatelja Danila Lole Ilica koji uz Marka Jovanovica potpisuje ideju i scenarij filma, napunila je pulsko kino Valli do zadnjeg mjesta.

Nužno je napomenuti da je jedino prilikom njegova otvorenja publika posjetila kino u tako velikom broju, ali ako se uzme u obzir da je u filmu sudjelovalo cak 70-ak pulskih glazbenika, postaje jasno zašto su Puljani pohrlili da poslušaju što njihovi sugradani misle o glazbenoj sceni danas i nekad.

U filmu koji je uglavnom satkan od razgovora, pulski glazbenici u rasponu od srednjoškolskih godina do profesora na glazbenim školama i akademijama govore o glazbi, ali ponajviše o situaciji u kojoj smo se zatekli, o situaciji koja nas skoro ostavlja bez ociglednog izlaza. Sudionici ovog filma pokušavaju svojim razmišljanjima i idejama doci do odgovora, do srži problema, te nam na neki nacin nude i njihovo rješenje.

Koji su glavni problemi? Manjak interesa mladih generacija, slaba posjecenost koncerata, internet koji djecu drži doma i cajke koje su im jedini motor za izlazak. Zašto je broj pulskih bendova pao s 250 (koliko ih je po nekim podacima bilo pocetkom 90-ih) na 30-ak koliko ih sada djeluje na istom podrucju, teško je reci. Mnogi govornici tvrde da nije došlo do prave smjene generacija, te da su stariji napustili glazbu zbog problema i zahtjeva svakodnevnog života, no mladih nada i dalje ima.

Kao što se moglo i pretpostaviti, price pulskih glazbenika nerijetko se svode na lamentaciju o sadašnjosti i nostalgiju na minula vremena kada su srednjoškolci koji nisu bili šminkeri bili redom punkeri, metalci, garažeri, noiseri, grungeri i tome slicno.

Nekad je do glazbe bilo teže doci. Ploce i kasete vrtjele su se medu prijateljima, a presnimavane su unedogled. Sada kada je bilo koji album, ovisno o brzini veze, moguce "skinuti" u pet minuta, ta se car posjedovanja izgubila ili, kako to dobro kaže Miro Cerovac u filmu: "Osamnaestgodišnjaci ne žele nešto što im se poslužuje na pladnju. Oni žele nešto zabranjeno, žele biti buntovnici."

Manjak definicije i grupiranja rasplinio je potencijalnu publiku alternativne glazbe (ako taj termin još uvijek ima smisla), a "noviji" obrasci poput hip-hopa tek moraju omasoviti svoju publiku. Glazbenici su u filmu složni da nema publike ako u njoj nema prijatelja benda, a albumi se i dalje snimaju iako nitko ne zna koja je korist tomu.

Film "Prašina svakodnevnog života" u produkciji kuce The Third Frame Aliquot nastao je u relativno kratkom roku, a iako ne obiluje snimcima s koncerata, prepun je informacija i "vizija" svih koji su u njegovom radu sudjelovali kao upuceni gosti.

Možemo ustvrditi da je "Prašina" zapravo zanimljiv isjecak i skica stanja uz promišljanje prošlosti, sadašnjosti i buducnosti koji možda ne nudi odgovore na pitanja, ali ih zato vrlo jasno prikazuje. (Boris VINCEK)


Podijeli: Facebook Twiter