Naplacivanje kazni za nesavjesno parkiranje koje obavljaju prometni redari te najava izgradnje garažnih kuca u Dobrichevoj ulici i Marsovom polju, za što gradani imaju pravo kad kažu "po tko zna koji put", unatoc mnoštvu pozitivnih reakcija, ima i drugu stranu medalje. Nekoliko naših citatelja optužuje gradsku vlast da im nije osigurala nova parkirna mjesta prije oduzimanja dugogodišnjih, na kojima više ne mogu nekažnjeno ostavljati vozila. Usto, stavljanjem pod naplatu parkirnih mjesta na kojima se dosad nije naplacivalo parkiranje, samo je dodatno povecalo nezadovoljstvo.
Gotovo cijelo desetljece spominje se izgradnja nekoliko garažnih kuca na rubnim dijelovima središta Pule, kojima bi se osigurao dovoljan broj parkirnih mjesta u gradu s obzirom na broj vozila koje Puljani posjeduju (33 tisuce). Medutim, još uvijek nijedan takav objekt nije realiziran - od pontona u pulskoj luci, koji je zamislila odavno bivša gradska vlast pocetkom ovog stoljeca, preko rugla u Kandlerovoj ulici, gdje je planiran projekt privatnog investitora, a ugovor je potpisala takoder bivša vlast, do najnovije nezainteresiranosti za megaprojekt parkirne kuce na Karolini, koji je pokušala realizirati aktualna vlast.
Uz navedene projekte, u igri su sve vrijeme bile i lokacije na dosadašnjem parkiralištu u Dobrichevoj ulici, parkiralištu sjedišta Pula parkinga, ispod vanjskog igrališta Gimnazije i na pocetku Marsovog polja (Pragrandea). Sada ih iznova najavljuje aktualna gradska uprava.
Prometna (ne)kultura
- Može se reci da se o svim tim projektima prica deset ili dvadeset godina, medutim, smatram da ova gradska vlast projekte realizira, a ne samo prica. Da bi se objekti realizirali, potrebno ih je pripremiti, izraditi dokumentaciju i ishoditi dozvole, i mi to cinimo prema zakonskim normama. Za tri garažne kuce smo pokrenuli proceduru, stoga ne stoji tvrdnja da ništa ne radimo, vec upravo suprotno, odgovara procelnik Damir Prhat.
S obzirom na to da garažne kuce, unatoc pripremama, još uvijek nisu izgradene, mnogi gradani koji su nam se obratili smatraju da je neprimjereno uvodenje sve više parkirnih mjesta pod naplatom te kažnjavanje. Naime, buduci da nisu osigurana nova parkirna mjesta i tako ponudena alternativa, smatraju da su primorani na snalaženje te da se s kažnjavanjem moglo pricekati dok se konacno ne izgrade parkirne kuce.
- Do sada se cijelo vrijeme u Puli spominjao nedostatak parkirnih mjesta i loša prometna infrastruktura. Mi smo se odlucili na kombinaciju izgradnje i korištenja postojecih resursa preregulacijama, što zahtijeva daleko manje sredstava, a daje vece efekte, kaže procelnik, koji odbija kritike da su pulski vozaci neopravdano prozvani nekulturnim te se na njih krenulo represijom.
- Koliko god se neki bunili, neosporna je cinjenica da prometna kultura u Puli nije na zadovoljavajucoj razini. Bez obzira na broj parkirnih mjesta, ne mogu se tolerirati prekršaji i parkiranje na nogostupima, pješackim prijelazima ili mjestima za invalide. O tome se uvijek treba voditi racuna, bez obzira na broj parkirnih mjesta, uzvraca procelnik.
Obilaznica pala u drugi plan
Neosporna je pak i cinjenica da Pula svoju prvu višeetažnu parkirnu kucu, unatoc mnogobrojnim najavama, ceka godinama. Pogotovo što je izgradnja takvih objekata oznacena kljucnom u rješavanju prometnih i parkirnih problema u gradu, i to u Studiji o prometu. S obzirom na to da su Puljani ogorceni i stanjem prometne infrastrukture, evidentno je da su odavno ocekivali kvalitetniji gradski promet.
- Nakon 25 godina pricanja poceli smo s proširenjem obilaznice. Jasno je da realizacija tog projekta ovisi o sredstvima Grada i da su oni povoljniji, realizirali bismo projekt sve do Medulinske ceste, jer dokumentaciju i dozvole imamo, kaže Prhat, koji problem nedovršene i skupe obilaznice komentira prebacivanjem prioriteta gradske uprave na druge projekte.
- Projekt obilaznice je trenutno stao samo zbog novca jer je prioritet Grada dovršetak škole na Velom Vrhu, koja se financira iskljucivo iz gradskog proracuna, bez imalo pomoci države koja je to obecala. Buduci da Pula ne može podnijeti toliko velike financijske obaveze, nedostaje novca za dovršetak obilaznice jer su u ovom trenutku prioriteti neki drugi kapitalni projekti, pravda zatišje na obilaznici Prhat.
Nedovoljan broj parkirnih mjesta u središtu grada i pocetak uvodenja, kako isticu gradske vlasti, "prometne kulture" posebno je pogodio stanare, koji su i inace uskraceni za mjesta nadomak svojih domova. Ne pomažu im, tvrde, niti mjesecne karte jer u blizini zgrada nemoguce pronaci parkirno mjesto pa je ponekad poštivanje propise nemoguca misija.
- Život u centru grada ima i prednosti i mana. Stanovnici zasigurno imaju bolju kvalitetu života nego njihovi sugradani s perifernih dijelova, koji možda imaju više parkirnih mjesta, ali nemaju mnoge pogodnosti koje uživaju oni u centru, zakljucio je Prhat.