S pocetkom tjedna kljucnog za nastavak spašavanja još dvadesetak osoba nestalih s nasukanog kruzera Costa Concordia u blizini otoka Giglio, nakon što je pronadeno i 15. tijelo, a olupinu su poceli obilaziti i znatiželjni turisti, pojavila se i informacija da je tvrtka Carnival, vlasnica broda, preživjelima ponudila 30 posto popusta na sva buduca krstarenja.
Zgroženi su putnici takvu ponudu nazvali smiješnom i uvredljivom, a slicno misle i preživjele brodolomke iz Umaga, Zorana Turkovic i Loreta Šiljeg, cije su obitelji predale zahtjev za odštetu unutar rok za žalbe zbog nedostataka i neugodnosti tijekom normalnog dijela plovidbe, koji istjece u ponedjeljak 23. sijecnja.
Nikad više na kruzer
- Dobili smo tu ponudu, ali ne pada mi na pamet prihvatiti je! Možda jednog lijepog, zasad jako dalekog dana odlucimo ponovno stati na brod, ali s najviše tri palube. Na takvoj grdosiji, na kojoj se više ne bih osjecala sigurno, necu više putovati, bez obzira na sve popuste ovog svijeta, rekla nam je Zorana.
Što se odštete tice, objasnila je da su poslali ono što je vlasnik kruzera od njih zatražio, a to su osobni podaci i broj ugovora, bez ikakvih novcanih iznosa i zahtjeva.
- Nije još bilo govora ni o kakvim iznosima, ocekujemo da ce nam isplatiti troškove puta i izgubljene prtljage, a najsretniji bismo bili da nam oni daju ponudu i da ne moramo o tome ni razmišljati.
Mi smo se postupno vratili u svoju svakodnevnicu, sretni smo što je sve ipak prošlo dobro i što smo svi neozlijedeni, nismo angažirali nikakve advokate i još uvijek nismo dovoljno trezveni da se bavimo takvim pitanjima. Kad dobijemo neku konkretnu informaciju, vidjet cemo što i kako dalje, objasnila je.
Za razliku od Turkovica, obitelj Šiljeg nije službeno obaviještena o popustu na buduca krstarenja.
- Ništa nam nisu poslali, ali takva je ponuda stvarno ravna nuli. Najmanje što bi mogli napraviti je ponuditi preživjelima besplatno krstarenje, iako sumnjam da bi itko od nas to uopce i uzeo u obzir. Uostalom, mi smo se zadnjeg dana krstarenja upisali u Costa Club, cime smo stekli pravo na odredene popuste.
Ja se na takav brod sigurno više ne bih popela. Možda za pedesetak godina, ali u ovom trenutku nema tog popusta koji bi me natjerao da budem tamo. Ne bih se mogla navecer povuci u kabinu. Sa svakim zaokretom bih odmah bila blizu camaca za spašavanje, rekla nam je Loreta.
I njena je obitelj predala zahtjev za odštetu u propisanom roku. Nisu angažirali pravnike, vec ocekuju povratnu informaciju i razmišljaju što ce i kako poduzeti.
Putnicima pola milijarde dolara?
Ingrid Škopac-Verbanac, koja je na kobnom krstarenju bila sa sinom Teom, u ponedjeljak je opovrgnula tvrdnje da im je brodar ponudio jeftinija buduca putovanja kao jedan oblik odštete.
- Nisam dobila takvu ponudu, a stalno sam u kontaktu sa svima u Hrvatskoj koji su bili na brodu. Kao i drugima, javila mi se gospoda iz kompanije koja se interesirala kako smo i kako je mali sve to podnio.
Podsjetila nas je da možemo dati odštetni zahtjev i mi smo to odmah ucinili. Radi se odšteti za izgubljene stvari, ali mi smo se složili da cemo ih nakon toga tužiti za ugrožavanje života, pretrpljeni strah i sve što smo bili prisiljeni proživjeti, rekla nam je u telefonskom razgovoru.
Naše sugovornice nisu imale saznanja o podatku da se preživjeli putnici planiraju udružiti i u Miamiju, gradu u kojemu se nalazi sjedište Carnivala, podici grupnu tužbu te zatražiti isplatu odštete od 160 tisuca americkih dolara po osobi, o cemu piše New York Daily News, a prenose razni portali.
Po tim izvorima, ako odšteta bude isplacena svakom od 3.206 putnika, Carnival, tvrtka koja za ovu veliku pomorsku katastrofu optužuje "Kapetana Kukavicu" Francesca Schettina, morat ce isplatiti gotovo 513 milijuna dolara.