Prevarenom Puljaninu novac vratila tek tržišna inspekcija

(N. LAZAREVIĆ)
(N. LAZAREVIĆ)

Puljanin je primio telefonski poziv tvrtke iz koje su mu ponudili besplatnu prezentaciju medicinskog aparata za poboljšanje cirkulacije. Kako ima problema s cirkulacijom u nogama, zainteresirao se za uređaj te je za nekoliko dana primio u svoj stan akvizitera tvrtke koji mu je prezentirao proizvod. Ponuđeni proizvod svidio mu se te ga je odlučio naručiti. Dodatno ga je motiviralo to što mu je akviziter rekao da ga može otplatiti u čak 12 rata, što je njemu kao umirovljeniku i odgovaralo.

Jednokratna uplata umjesto na rate

Nakon prezentacije, predao je akviziteru svoju karticu tekućeg računa da bi uplatio prvu ratu. Međutim, nakon nekoliko dana ostao je neugodno iznenađen kada je u banci doznao da mu je skinut sav raspoloživ novac s računa, odnosno da je uplata bila jednokratna. Zbog toga se, doznajemo, obratio za savjet Društvu za zaštitu potrošača Istre sa željom da ga savjetuju kako da raskine ugovor i dobije povrat novca.

- U roku od 14 dana od primitka proizvoda potrebno je uputiti pismenu obavijest tvrtki od koje je kupljen proizvod te tražiti raskid ugovora i povrat novca u cijelosti, veli Hana Jurić, voditeljica pulskog Savjetovališta pri Društvu za zaštitu potrošača Istre, pojašnjavajući da svi potrošači imaju zakonsko pravo u roku od 14 dana od primitka proizvoda raskinuti ugovor sklopljen izvan poslovnih prostorija trgovca i to bez navođenja razloga, sukladno članku 72. Zakona o zaštiti potrošača, a pritom potrošač mora znati da je obavezan o svom trošku bez odgađanja izvršiti povrat robe, ukoliko je ona preuzeta.

Druga faza, ukoliko dođe do nje, jest podnošenje pisane prijave inspekciji za zaštitu potrošača pri Ministarstvu gospodarstva. Ukoliko se trgovac ogluši na zahtjev i ne vrati novac u roku od 14 dana od zaprimanja zahtjeva ili ako potrošač zaprimi negativan odgovor na pisani prigovor, on ima pravo podnijeti pisanu prijavu inspekciji za zaštitu potrošača pri Ministarstvu gospodarstva. Inspekcija će tada provesti nadzor po prijavi potrošača, te će rješenjem naložiti trgovcu vraćanje uplaćenog iznosa potrošaču na temelju ugovora, a ako je potrebno i plaćene troškove dostave, ako utvrdi da je potrošač jednostrano raskinuo ugovor sklopljen izvan poslovnih prostorija ili na daljinu, a trgovac mu nije vratio plaćeni iznos.

Narušena potrošačka prava

U konkretnom slučaju gospodina iz Pule tržišna inspekcija je utvrdila da su mu narušena potrošačka prava te je naložila tvrtki povrat novca pa je on uz pomoć pravodobnog savjeta uspio pozitivno riješiti nastali problem.

- Savjetujemo potrošače da se upoznaju sa svim uvjetima kupovine prije kupovine, a ukoliko se nađu u ovakvoj ili sličnoj situaciji da kontaktiraju trgovca pismenim putem u roku od 14 dana od primitka proizvoda, zaključuju iz Društva za zaštitu potrošača Istre. (B. PETROVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter