PREMIJERA: Škoda Rapid Spaceback

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kad su vodeći ljudi Škode najavljivali jednu od svojih najvećih modelskih ofenziva u povijesti, bili smo pomalo skeptični. Vremena krize ne prizivaju baš novitete s "tekuće vrpce". Sad, kad je pred nama dogotovljena hatchback verzija popularnog Rapida, modela što se nalazi na razmeđi B i C klase, izjavama Škodinih stručnjaka skloniji smo vjerovati.

Prednji kraj automobila što će svoju službenu i svečanu premijeru imati na salonu automobila u Frankfurtu, kao i njegova unutrašnjost nisu napravili odmak od standardnog Rapida. Nisu ni morali. Straga se zato dogodila uspješna revolucija. Stvaranje klasičnog hatchbacka je uspješno izvedeno tako da nam se na "prvu loptu" učinilo kao je riječ o sasvim novom modelu.

K tome, riječ je i o zanimljivoj prekretnici jer na ovaj je način Škoda vrlo sigurno zakoračila na teritorij jednog od najznačajnijih segmenata na paneuropskom tržištu - segment kompaktnih hatchbackova. Dužina je ostala na 4,3 metra, međuosovinski razmak s 2,6 metara također, a u zoni prtljažnika došlo je do razumljivih redukcija. Golemi prostor od 550 litara iz sedana smanjen je na 415 litara ali čak i s takvim brojkama, Rapid je jedan od najraskošnijih u klasi.

Nova Škoda Rapid Spaceback se u Europi nudi s četiri benzinska i dva dizelska motora. Moderni agregati razvijaju snagu između 75 i 122 KS, a pojavljuje se i dizelska verzija motora zapremine 1,6 litara s 90 KS. Kao "GreenLine" varijanta Rapid Spaceback s ovim motorom troši 3,8 l/100 km, dok CO2-emisije iznose 99 g/km što su sjajne brojke.

Rapid Spaceback nudi visok sigurnosni standard koji je već postao uobičajenim za Škodu. Sveobuhvatan paket sigurnosti štiti putnike u slučaju sudara. Tu između ostalog pripadaju prednji, bočni i zračni jastuci za glavu, sigurnosni pojasevi u 3 pričvrsne točke sa zatezačem pojasa podesivi po visini i nasloni za glavu također podesivi po visini. Dio serijske opreme u zemljama Europske unije čine sustavi ABS i ESC. Ostale aktivne sigurnosne funkcije su opcionalno dostupna xenon prednja svjetla, sustav kontrole tlaka u gumama, prednja svjetla za maglu, ...

Nalik na coupe promatramo li ga s bočne strane, Rapid Spaceback je u svim dijelovima karoserije postao privlačan automobil koji bi i u Hrvatskoj mogao imati mnogo uspjeha. Uostalom, moći ćemo to pratiti zadnjih, jesenskih mjeseci ove godine. Bude li cijena u zoni razumne za ova krizna vremena, a poznavajući narav Škode mogla bi biti, uspjeh ne bi trebao izostati. (E.PRODAN)


Podijeli: Facebook Twiter