Premijera "Kurve" u Rijeci: Ovacije za Oliveru Baljak

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Na sceni "Zajc off", u dvorani Filodrammatice, premijerno je izvedena monodrama "Kurva" prema tekstovima Vedrane Rudan. Ovime Hrvatska drama HNK-a Ivana pl. Zajca nastavlja s repertoarnim usmjerenjem izvođenja suvremenih hrvatskih autora. Ovoga puta kao predložak uzete su kolumne Vedrane Rudan objavljivane u tjedniku Nacional, a kasnije objedinjene u knjizi pod naslovom "Kad je žena kurva/Kad je muškarac peder". Tekstove je za scenu riječkoga kazališta adaptirao poznati glumac i majstor monodrame Zijah A. Sokolović, koji je i redatelj predstave.

Zahtjevna forma monodrame povjerena je glumici Oliveri Baljak, koja je u izvedbi u trajanju od sat i pol vremena pokazala da spada u red onih rijetkih glumaca i glumica koji se uopće mogu upustiti u izvođenje monodrame. Ovdje je glumac prepušten samome sebi, ogoljen do kraja, a često je tu i izazov tumačenja različitih likova.

Olivera Baljak od početka predstave, oslanjajući se na glumačku imaginaciju i tek pokoji rekvizit, suvereno vodi gledatelje i gledateljice kroz razne likove i situacije iz Rudaničinih kolumni. U načinu glume Olivere Baljak, koja koristi širok raspon glumačkih tehnika, osjeća se prepoznatljiv "zijahovski" pečat. Različite likove i njihove glasove glumica diferencira korištenjem mikrofona, koji često služi i u svrhu poentiranja ili akcentiranja pojedinih tema i motiva. U svojoj interpretaciji Baljak se oslanja na mimiku i gestikulaciju, prelazeći brzim transformacijama iz tragičnoga u komično i obratno.

Olivera Baljak utjelovila je šezdesetogodišnju protagonisticu kolumni Vedrane Rudan, koja se u svojim tekstovima na oštar, izravan, brutalno iskren i kritički način dotiče brojnih tema - od kulta mladosti i ljepote, muško-ženskih odnosa, roditeljstva i obiteljskog nasilja, do kritike Crkve, političke korupcije i posljedica tranzicije. U ispovjednom tonu predstava počinje evociranjem smrti oca, a bujicom riječi koja će uslijediti, u jednom dahu Olivera Baljak iznosi pred publiku teme kao što su bolest, smrt, odnos majke i kćeri, nasilje nad ženama, starenje, seksualnost, pobačaj, Krležini "Glembajevi"... Nakon izbacivanja svake od frustracija, slijedi slika tijela i lica glumice zgrčenih u nijemi krik. (Kim CUCULIĆ/NL)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter