Premijera devet filmova nastalih u sklopu 12. Škole filma „Pulska filmska tvornica 2016.“ te Kritičko rešeto sa snimateljem i redateljem Borisom Poljakom bit će održani u Klubu PFT-a sutra s početkom u 20 sati. Na programu će biti osam kratkih dokumentarnih, eksperimentalnih i hibridnih filmova polaznika škole - "Na moru" Lare Šebelja, "Iz ogledala" Nastasje Miletić, "A Silent Struggle" Anđela Semolića, "Nervi" Aurore Dobrić, "1916." Svena Ryšlavya, "S.O.U.R." Ivana Smoljana, "Gorenje" Michelea Bulešića i "Dag Lev" Sande Letonje-Marjanović - te "Polip", kratki dokumentarni film mentora, odnosno voditelja škole Tome Zidića, Zorka Sirotića i Martina Šatovića.
Nakon projekcija, a ulaz na koje je besplatan, slijedi Kritičko rešeto, čiji će gost ovoga puta biti Boris Poljak, profesionalni filmski i televizijski snimatelj, autor višestruko nagrađivanih eksperimentalnih filmova i član Kino kluba Split. On će analizirati i komentirati filmove polaznika, i pružiti im smjernice za eventualne dorade. Nakon prezentacije i rasprave bit će održan tulum uz zakusku.
- Za kratki dokumentarni opredijelili su se Lara Šebelja, koja u filmu "Na moru" portretira ribare u njihovoj svakodnevici, Ivan Smoljan, čiji je "S.O.U.R." filmska razglednica grafita i natpisa iz 1945. prisutnim u modernom urbanom okruženju, i Sanda Letonja-Marjanović. Ona u "Dag Levu" pruža portret ekscentričnog znanstvenog zanesenjaka koji skriva mnoge tajne.
Kratki eksperimentalni su filmovi "Iz ogledala" Nastasje Miletić, priča o oživjelom ogledalu i njegovom spuštanju u grad, "A Silent Struggle" Anđela Semolića, gdje putem igre svjetla i sjene špiljske slike stvaraju razigranu zidnu kompoziciju, i "Nervi" Aurore Dobrić, u kojemu ekscesivno ponavljanje istih radnji postaje teret i patnja glavnoj protagonistici. Sven Ryšlavy napravio je kratki igrano-eksperimentalni film "1916.", u kojemu donosi povijesnu sagu koja na začudan način spaja gusare, Kraftwerk, Tarantina i Ennija Morriconea, dok je "Gorenje" Michelea Bulešića kratki eksperimentalni/performans na temu rutinizacije ljudskih života i njezine kritike. Naposljetku, dokumentarni film "Polip" Tome Zidića, Zorka Sirotića i Martina Šatovića epska je avantura triju mentora koji se probijaju kroz alegorije, metafore i brijanja glave sve u nastojanju da snime svoj film, ističu iz Pulske filmske tvornice.
Inače, 12. Škola filma u Klubu PFT-a trajala je od 10. studenog, a među voditeljima besplatne radionice je i producent i montažer Marko Zdravković-Kunac. Kao i do sada ona se sastoji od razrade ideje i scenarija, snimanja i montaže. Polaznici na njoj stvaraju kratke dokumentarne i eksperimentalne filmove s time da na raspolaganju imaju deset dana. Filmovi, nekim polaznicima prvijenci, razvijali su se ne samo putem individualnog mentorstva već i na zajedničkim sastancima. Trenutno se dovršava sa snimanjima svih filmova, nakon čega počinje intenzivni posao montaže.
Škola je organizirana u suradnji s Kinoklubom Zagreb i Hrvatskim filmskim savezom, a uz financijsku pomoć Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade Kultura nova. (B. Ć. J.)