Preko ograde na Ipsilon

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Prikodražani su se do 2005. godine, iako ilegalno, mogli prikljuciti na Ipsilon, i to neposredno kod vijadukta Limska draga s bijele ceste nedaleko od sela Korenici. Otad pa do danas ciklicki ponavljaju pitanje kada ce i hoce li uopce dobiti pravi izlaz na Ipsilon.

Podsjetimo, Prikodražani su u prošlosti, nakon što im je Bina-Istra zatvorila cestu, nekoliko puta rušili ogradu na tom potezu, uz sjevernu stranu mosta preko Limske drage. Nadmudrivanje s Bina-Istrom završilo je snimanjem i prijavljivanjem stanovnika koji su to cinili pa su tada konacno odustali od otvaranja izlaza na Ipsilon i voze se starom cestom kroz Limsku dragu. Medutim, nada da ce im se nadležno ministarstvo smilovati nije nestala, iako se ocito više ni sami ne bune kao u prošlosti.

Opcina Kanfanar je godinama pregovarala s nadležnim ministarstvom o izgradnji legalnog izlaza i izradeno je nekoliko prijedloga, a zadnju verziju potpisuje pulska tvrtka Via ing, specijalizirana za prometna rješenja.

- Opcina je u više navrata pokušavala riješiti taj problem, u interesu gradana. Zahtjev za lokacijskom dozvolom je tada bio odbijen. Kod ishodovanja dozvola za drugu fazu izgradnje Ipsilona, prije otprilike dvije godine, Opcina je ponovno inzistirala da se taj put legalizira i uvrsti u plan, no ni tada to nije prihvaceno. Svojevremeno smo tražili da se taj prilaz uvede i u županijski prostorni plan. Mi nažalost nismo institucija koja može napraviti izlaz, ali smo svakako najviše zainteresirani da se to realizira, kazao je kanfanarski nacelnik Sandro Jurman.

Unatoc svemu, prilaz je i nakon šest godina zatvoren, a vjerojatno ce tako i ostati.

U Bina-Istri, odnosno koncesionaru Bouyguesu kažu da kao koncesionari grade na temelju Prostornog plana Istarske županije. Potvrduju da je taj prilaz prije šest godina prisilno zatvoren jer nije bio legalan i predstavljao je opasnost za sudionike u prometu.

Osim toga, vele da takvi prilazi nekim mjestima znaju biti i do 15 kilometara udaljeni te da, ako bi se tu sada gradio prilaz, to više ne bi bila autocesta. Ipak, ne iskljucuju mogucnost da to jednog dana ucine, ali uz nalog nadležnih institucija.


Podijeli: Facebook Twiter