Preizgradili Pješčanu Uvalu, pa ostali bez prostora za parkiranje

Auto na autu ispred središnje plaže (D. ŠTIFANIĆ)
Auto na autu ispred središnje plaže (D. ŠTIFANIĆ)

Pješčana Uvala nema prostranog i uređenog parkirališta, ljeti je krcata turistima, a općinski prometni redar svakodnevno  naplaćuje kazne vozačima zbog nepropisnog parkiranja, požalila nam se jedna stanovnica ovog naselja kojemu, osim parkirališta, nedostaju javni sadržaji. Najgora je situacija uz središnju, lijepo uređenu šljunčanu plažu bogatu sadržajima, iznad koje se nalazi dječje igrališta i cesta na kojoj je zabranjeno parkiranje. No, dio te ceste uz nogostup načičkan je automobilima turista i Puljana koji posjećuju ovu plažu. Doduše, dolazite li iz smjera restorana Lanterna, znak zabrane parkiranja nije uočljiv jer se nalazi na drugoj strani ulice. Preko puta ove ceste nalazi se golema, nedovršena ruševna zgrada koju investitor očito zbog nedostataka sredstava nije uspio dovršiti, a sada zjapi na čuđenje turista i mještana. Ispred te zgrade nalazi se parkirališni prostor za 12 automobila koji je uvijek popunjen, a iznad same plaže još je jedno skučeno parkiralište na kojem nikad nema mjesta ni za lijek.

Najviše gužve s autima ima uz more

Miro Božac, zamjenik predsjednika Mjesnog odbora Pješčane Uvale, potvrđuje nam da prometni redar ispisuje kazne, ali samo na najfrekventnijim područjima, a to je upravo ovo uz plažu.

- Redar kontrolira je li se netko parkirao na nogostupu. No, smatram da u špici turističke sezone ipak treba biti tolerantan prema gostima jer ipak od njih živimo. Usvojen je novi Prostorni plan uređenja naselja kojim bi se ovaj problem trebao riješiti. Na puno punktova u ulicama netko je zauzeo prostor ili se proširio i prvo će se to trebati očistiti i odrediti mjesta za parkiranje. Postoje velike površine na oba ulaza u naselje. Na sastancima MO-a razgovarali smo o mogućnosti da se ondje uredi parkiralište, što smo i predložili Općini. Rekli su da će ga urediti, ali ništa nije realizirano, veli Božac te napominje da je najveći problem uz more.

- Nama u Mjesnom odboru strašno smeta što veliki objekt propada uz središnju plažu, a stranci se čude, napominje Božac.

Nepropisno parkiranje kažnjava se i u petom ogranku, gdje se, prema riječima našeg sugovornika, nalazi malo parkiralište posutom šljunkom koje je, prema tvrdnjama našeg sugovornika, u vlasništvu osobe koja živi u Brazilu. Zemljište je potrebno otkupiti jer je i novim PPU-om ovdje predviđeno parkiralište, dodaje Božac.  Na ovom je mjestu nužan i izlaz na more, pa treba otkupiti put koji je nekad prelazio preko jedne privatne parcele, kaže.

Neplanska gradnja u elitnoj četvrti

Vlasnica jedne od kuća, koja je željela ostati anonimna, potvrđuje nam problem nedostatka parkirališnih mjesta, što je po svemu sudeći posljedica neplanske gradnje u tzv. elitnom naselju koje nema ni vrtića, ni pošte, ni banke, ni drugih sadržaja od značaja za zajednicu.

- U sklopu našeg dvorišta imamo pet, šest parkirališnih mjesta za naše, te potrebe gostiju i prijatelja. Meni osobno ne fale ni sadržaji jer nemam malu djecu, no sigurno nedostaju, kaže naša sugovornica. Komentirajući neplansku gradnju, dodaje da je nekima bilo dozvoljeno izgraditi čitave zgrade s tri, četiri kata, dok naša sugovornica nije uspjela dobiti dozvolu niti za podizanje jednog metra.

- Kad se tu počelo delati, tu su tri, četiri čovjeka vedrila i oblačila, požalila se.

Informacije na licu mjesta pokušali smo doznati od Marine Vitković, općinske prometne redarstvenice, no ona kaže da nije ovlaštena davati izjave. Neslužbeno pak doznajemo da redara najčešće zove policija nakon prethodnog poziva mještana. Kažnjava se pristup automobilom pješačkoj zoni. Ljudi su, doznajemo, preizgradili svoje parcele, izgrađenost doseže 90, pa i 100 posto, i naravno da onda nema mjesta za automobil, pa se okupiraju nogostupi i pločnici.    

Najprije obavijest, a kasnije kazna

Medulinski donačelnik Damir Demarin kaže da su općinari uoči sezone intenzivno razgovarali s predstavnicima MO-a o uređenju prometa uz plažu.

- To je prometno najintenzivniji dio, pa smo željeli regulirati promet. MO je lani predložio jednu regulaciju, pa je to promijenio. Uveden je režim oštrije kontrole vozila neposredno uz lučicu, gdje je ograničen broj vozila. Prvo nastupamo obavijesno, a nakon toga represivno. Nepropisno parkiranje se kažnjava svugdje. Nastojimo ne kažnjavati sve dok ne nastanu problemi, reagiramo na prijedlog mještana kada je najveća gužva. Nije problem urediti parkiralište na ulazu u naselje, to je u redu, no to rješenje neće biti prihvatljivo za posjetitelje s obzirom na udaljenost od 800-ak metara od plaže.  Općina ne posjeduje veću parcelu u samom naselju koju bi uredila u parkiralište, praktički je sve izgrađeno, objašnjava Demarin.

Dodaje da se traži idealno rješenje kojeg očito nema i to je osnovni problem. 

- Čak smo tražili zemljište koje bismo kupili, ali ga nismo uspjeli naći. Osnovni je problem ogroman kapacitet privatnog smještaja, tako da pružatelji usluga nemaju prostor za automobile vlastitih gostiju, pa se automatski stvara gužva na prometnicama zbog parkiranih vozila.

Fluktuacija dnevnih gostiju

U naselju je ogromna fluktuacija dnevnih gostiju i stvarno je jedan od ključnih problema organizacija parkiranja. Pokušavamo naći rješenje iz godine u godinu i kažnjavanje je, nažalost, zadnje čemu pristupamo, ali ponekad je neizbježno, zaključuje Demarin. Na koncu dodaje da nije prisustvovao sastanku MO-a na kojem je bilo riječi o uređenju parcela na ulazu u naselju, no taj prijedlog podržava. (Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter