Ispolirani izgled, koji je nekad izrazito trovolumensku figuru doveo skoro u coupeovsku zonu, iznimno usklađeni prednji dio kojim dominiraju elegantna svjetla, naglašena maska i veliki logo, ali i pomalo artistički oblikovan poklopac petih vrata najvažnije su vanjske karakteristike nove generacije škode octavije.
Prostranom unutrašnjošću dominiraju pravilne plohe, središnja konzola je pregledna i sveobuhvatna, a tek se na instrument-ploči uočava izostanak nešto hrabrijeg oblikovanja. Materijali su izrazito kvalitetni, dok u kvalitetu njihove ugradnje, s obzirom na tradicionalnu odgovornost čeških radnika, nikad nije ni trebalo sumnjati.
Dimenzijama se octavia III sasvim približila dužini od 4,7 metara pa sve govori da je riječ o srednjoklasnoj limuzini, o automobilu D segmenta. Ali, iz Škode povlače "ručnu" i tvrde da je octavia vrh, ali - kompaktne klase.
Motori octavije iz redova su najučinkovitijih u čitavom VW koncernu. Osim trenutno najjačeg benzinca, svima je prosječna potrošnja ispod 6 litara, a emisija CO2 ne prelazi 120 g/km. Dizelaši su 1,6-litreni sa 105 KS i poznati dvolitraš sa 140 "konja". Manjem dizelašu prosječna je potrošnja samo 3,8 litara, a emisija CO2 samo 99 g/km. I benzinci su isključivo s turbo punjačem, Najmanji 1,2-litarski TSI razvija 105 KS uz prosječnu potrošnju od 4,9 litara. I emisija CO2 je izrazito dobra - 114 g/km.
Zanimljivo, iako je riječ o najmanjem motoru u ponudi, maksimalna mu je brzina skoro 200 km/h, a do stotke stiže za vrlo dobrih 10,3 sekunde. Uz benzinac snage 140 KS, trenutni je vrh ponude 1,8-litreni turbo benzinac sa 180 KS. Karakteristike su mu vrhunske, do 100 km/h stiže za svega 7,3 sekunde, a da mu pritom prosječna potrošnja ostaje fenomenalno niska - 6,1 litru.
Isprobali smo manji dizelaš i najjači benzinac u kombinaciji s automatskim DSG mjenjačem. O impresijama skoro da je suvišno trošiti riječi - snažno, brzo, sigurno, čak i u ekstremno zavojitim predjelima gdje je svojedobno prolazio i WRC Rally Portugal.
Za kraj smo ostavili verziju koja će se najvjerojatnije useliti u najviše hrvatskih obitelji. Riječ je o benzincu snage 105 KS, s ručnim mjenjačem. Snage pomalo nedostaje u težim situacijama, primjerice u zavojitijim usponima, izolacija motora je nešto lošija, no za najveći broj situacija u kojima se može naći jedan dominantno obiteljski automobil - savršeno dovoljno.
Octavia treće generacije je apsolutno odgovoran, prostrani automobil, a zahvaljujući ponudi "ispod haube" možemo ga svrstati i u red najmodernijih te ekološki najosvještenijih automobila. (E. PRODAN)