"Osjeti Buzet! Doživi Buzet!" naziv je imidž-brošure Buzeta čijim je predstavljanjem u Narodnom domu obilježen dovršetak trogodišnjeg projekta Adriatic Health and Vitality Network. Brošura je obuhvatila buzetsko područje kao turističku i vitality/lifestyle destinaciju te kroz fotografije i priču o kulturnom turizmu, nematerijalnoj baštini, gastronomiji, enologiji, te outdoor sportovima na 60 stranica slikovito istaknula posebnosti buzetskog područja.
Nakladnici su Grad Buzet i MARA d.o.o. Pula, koja potpisuje koncept i realizaciju.
Brošurom se želi promovirati Buzet kao lifestyle, health and vitality destinacija, promovirati specifične oblike turizma te potaknuti poslovne interakcije i umrežavanje.
- Željeli smo da u brošuri budu predstavljene emocije, doživljaji, okusi i mirisi, sve ono što onaj tko dođe u Buzet može osjetiti na ovom području, svi oni potencijali koji su identificirani da ih imamo i možemo još bolje iskoristiti u razvoju određenih oblika turizma, rekla je viša savjetnica za razvojne projekte Meri Vivoda.
U sklopu projekta izrađena je studija te marketinška strategija i akcijski plan razvoja zdravstvenog, vitality i wellness turizma. U njemu je sudjelovalo više od tristo Buzećana, građana, gospodarstvenika, obrtnika svih koji na bilo koji način utječu na razvoj određenih oblika turizma. Održan je i niz seminara i radionica da bi se educirali lokalni poduzetnici i ugostitelji.
- Ovim projektom udarili smo temelje razvoju zdravstvenog, vitality i wellness turizma, istaknula je Vivoda.
- Kada smo započeli raditi na ovom projektu, možda nismo toliko vjerovali da imamo i resursa i mogućnosti za razvoj vitality turizma u ovom gradu, no pokazalo se da ima jako puno potencijala. Vjera u vitality turizam daje mogućnost da se Buzet razvija u tom smjeru, naglasila je suradnica na projektu Daniela Angelina Jelinčić.
U posljednje tri godine kroz ovaj projekt, rekao je gradonačelnik Siniša Žulić, Buzetom je prodefilirao veliki broj stručnjaka koji su uspjeli dati nove ideje i vizije na koji se način može baviti turizmom. - Projekt AHVN je uz prožimanje dosadašnjih aktivnosti možda dao pogled u jednom novom smjeru, siguran sam da ćemo to znati iskoristiti i ugraditi u daljnji razvoj. Izuzetno raduje što turistička statistika, broj dolazaka i noćenja svake godine raste u dvoznamenkastim postocima, rekao je Žulić.
Direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević potkrijepio je turistički razvoj unutrašnje Istre brojkama; 2001. godine je središnji dio Istre realizirao oko 154.000 noćenja, a na kraju 2012. godine taj broj popeo se na čak 869.000 noćenja. (Napisala i snimila G. ČALIĆ ŠVERKO)