Predstavljen novi yaris

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Novi yaris prvi je automobil iz serije noviteta kojima ce nas Toyota zatrpati u nadolazecem periodu, a ako nam može poslužiti kao indikator onog što nas ocekuje - tada buducnost cekamo s nestrpljenjem.

Za pocetak, Toyota je odbacila yarisov ženskasti dizajn u korist modernijeg uniseks izgleda. To znaci da se muškarci više nece sramiti za upravljacem male Toyote, dapace.

Mala Toyota, doduše, baš i nije najprimjereniji naziv za yaris ako u obzir uzmemo da je u novoj generaciji automobil porastao za deset centimetara u dužinu, dobio pet centimetara veci meduosovinski razmak, dok je visina smanjena za dva centimetra. Rezultat je agresivniji, sportskiji izgled, a da yaris pritom još uvijek odgovara idejnom konceptu na kojem je stvorena prva generacija 1999. - "kompaktan izvana, prostran iznutra".

Novi yaris nije samo prostraniji od svojeg prethodnika. Japanci su konacno odlucili odbaciti vertikalno postavljanje instrumenta u korist horizontalnog i instalaciju vozacki orijentiranog kokpita. Pritom su zbogom rekli i digitalnim mjeracima pa je yaris sada konacno automobil po mjeri vozaca.

Toyota je prihvatila trend oplemenjivanja najmanjih modela, pa se i yaris sada nudi s detaljima koje smo dosad vidali iskljucivo na luksuznijim Toyotama. Uz nadoplatu, naravno. Treba spomenuti i implementaciju multimedijalnog sustava Touch&Go sa 6,1-incnim displejom koji u jednoj cjelini donosi integraciju s Appleovim iPodom, satelitsku navigaciju, kameru za vožnju unatrag te putno racunalo.

Yaris i dalje raspolaže ovjesom s arhitekturom McPherson sprijeda te torzijskom osovinom straga, dok je za upravljanje zadužen elektricni servo. U Toyoti isticu da su unaprijedene vozne osobine, zahvaljujuci krucoj šasiji, te da yaris još uvijek ima najmanji krug zakretanja u klasi, od svega 4,7 metara.

Pod poklopcem nema iznenadenja, što ce reci da ce kupci moci odabrati yaris s jednim dizelskim ili dva benzinska motora. Osnovu cini jednolitreni trocilindraš sa 69 KS i 93 Nm, uparen s rucnim peterostupanjskim mjenjacem, koji na stotinu kilometara troši 4,8 litara goriva. Snažniji 1,33-litreni cetverocilindricni benzinac moguce je dobiti s rucnim mjenjacem sa šest stupnjeva prijenosa, odnosno automatskim, kontinuirano varijabilnim, sa sedam stupnjeva. Ovaj motor razvija 99 KS i 125 Nm te u prosjeku troši 5,1 litru goriva.

Jedini dizelaš, 1-4-litreni common-rail s filtrom cestica, razvija 90 KS i 205 Nm, a za prijenos koristi iskljucivo rucni mjenjac sa šest stupnjeva te u kombiniranom europskom ciklusu na stotinu kilometara troši 3,9 litara goriva.

Osnovni yaris s jednolitrenim benzincem i troja vrata u Hrvatskoj košta 93.000 kuna, dok ce najprestižniji dizelaš s petero vrata biti dostupan po cijeni od 130.500 kuna. U serijskoj opremi Toyota nudi prednje i bocne zracne jastuke, ABS i elektronsku raspodjelu sile kocenja, rucnu klimu, elektricne prednje prozore, MP3 CD radio s vanjskim ulazima AUX i USB te kontrole audiosustava na upravljacu.


Podijeli: Facebook Twiter