Pred "novom" Plavom lagunom investicijski paket vrijedan pola milijarde kuna

Ilustracija (D. ŠTIFANIĆ)
Ilustracija (D. ŠTIFANIĆ)

Od 1. siječnja 2018. umaška turistička kompanija Istraturist nastavlja poslovati pod imenom Plave lagune s kojom još od 2014. godine čini značajan dio portfelja Grupacije Lukšić. Od tada traje proces približavanja dviju tvrtki tijekom kojeg obje bilježe stalni rast - 24 posto više noćenja, 15 posto više prihode te 49 posto višu dobit u zadnje tri godine. Sad će zajedno činiti jednu od najvećih turističkih kompanija u Hrvatskoj s prosječnim rastom materijalnih prava radnika iduće godine za sedam posto, i to više za radnike u destinaciji Umag čime će se izjednačiti u primanjima s kolegama u Poreču.

Šest posto hrvatskog prometa

- Sve porezne uštede temeljem novih mjera Vlade, koja je skinula porez s troškova smještaja i prehrane radnika, pretočit ćemo u materijalna prava svih naših zaposlenika, poručio je Neven Staver, od 1. siječnja predsjednik višečlane Uprave Plave lagune, na današnjoj konferenciji za novinare održanoj u hotelu Materada u Špadićima. Uoči početka novog razdoblja za Plavu lagunu i to u godini u kojoj slavi 60. obljetnicu postojanja, predstavio je rezultate poslovanja i najvažnije investicije te s gradonačelnikom Poreča Lorisom Peršurićem potpisao ugovor o donaciji informatičke opreme vrijedne 300 tisuća kuna za novu školu na Finidi. Lea Konjević, direktorica marketinga Plave lagune, predstavila je novi vizualni identitet kompanije koji potpisuje londonska agencija The Partners, a bio je tu i Davor Lukšić koji je u ime vlasnika potvrdio da zasad ne planiraju širenje portfelja, već podizanje kvalitete postojećih kapaciteta i usluga na vrhunsku razinu.

- Grupa Plava laguna nosi gotovo šest posto turističkog prometa Hrvatske i nešto iznad 19 posto prometa u Istri. Operativna dobit društva Plava laguna prije kupnje Istraturista iznosila je 321 milijun kuna, a danas je 33 posto viša. Omjer dobiti i duga pao je ispod jedan, što znači da u kraće od godinu dana možemo vratiti dug. Prihodi grupe u zadnje tri godine porasli su za 16 posto i ove godine prijeći će milijardu kuna. Rezultat je to 4,8 milijuna noćenja ostvarenih u ovoj godini, 7,2 posto više nego lani, nabrojao je Staver, naglasivši da zasluge za uspješno poslovanje pripadaju svim djelatnicima kompanije, zatim dioničarima i Nadzornom odboru, lokalnoj upravi te sindikatima s kojima je dogovorena primjena Kolektivnog ugovora "stare" Plave lagune na sve zaposlenike "nove" kompanije.

Što se tiče ulaganja u razvoj portfelja, nagodinu Plava laguna najavljuje najveći dosadašnji investicijski paket vrijedan pola milijarde kuna (oko 65 milijuna eura), od čega 70 posto ide na tri najveća projekta. Najveća je investicija, vrijedna 245 milijuna kuna, totalna rekonstrukcija apartmana i vila Park u porečkom naselju Špadići. Novi obiteljski resort s velikim bazenskim kompleksom imat će 309 smještajnih jedinica, od čega su 154 hotelske sobe i suitevi, 91 suit s vrtom, 43 apartmana te 21 vile. Prve goste treba dočekati 1. srpnja iduće godine. Druge dvije velike investicije odnose se na umaške objekte - 86 milijuna kuna vrijedna obnova autokampa Stella Maris koji će dobiti bazen i 630 novih kamp jedinica sa 149 mobilnih kućica, dok se 35 milijuna kuna ulaže u Garden Suites & Rooms Sol Umag.

Suvremeni smještaj za radnike

Direktor Staver posebno naglašava 52 milijuna kuna ulaganja, što je više od 10 posto kapitalnog budžeta, u uređenje i izgradnju kapaciteta za smještaj radnika. Za personal gradi se 150 novih dvokrevetnih soba te nabavlja 60-ak mobilnih kućica: 91 soba u Univerzalu i 60 soba u Katoru u Umagu te 50 mobilnih kućica u Stella Marisu i 10 u Bijeloj uvali.

- Izgradnjom po jednog objekta u obje destinacije iduće godine dobit ćemo 450 novih postelja za radnike, a smještaj sukladan standardima 21. stoljeća osigurat ćemo svim sezoncima u naredne dvije-tri godine, poručio je Staver, najavivši i strategiju ujednačavanja broja stalnih radnika i sezonaca. Na dan 20. kolovoza ove godine, kažu u Plavoj laguni, jedan od dvije vrste ugovora na neodređeno vrijeme imalo je 36 posto radnika, u odnosu na 64 posto zaposlenih na određeno vrijeme, a za točno godinu dana udio stalno zaposlenih podići će na 44 posto, plus sedam posto stalnih sezonaca, pa bi na određeno radilo njih 49 posto.

Koza-sirena, crveno-bijelo, glagoljica

Novi vizualni identitet Plave lagune, iako nastao u britanskoj agenciji, ne odriče se domaćeg identiteta - istarska koza s repom sirene, crvena i bijela boja posuđene iz hrvatskog grba, ujedno i boje grada Poreča, te font slova temeljen na glagoljici. U procesu rebrendiranja preimenovani su i smještajni kapaciteti. Tako će u sljedećoj godini Plava laguna imati četiri resorta - Park, Plava, Zelena i Stella Maris resorte. Također, mijenjaju se nazivi hotela po principu - Hotel Park Plava Laguna, a za kampove će biti određen novi brend IstraCamping. "Cijeli koncept novog brenda bit će stav od 6 zvjezdica", poručila je direktorica marketinga Lea Konjević.

Informatička oprema za novu školu na Finidi

Umjesto klasične proslave, 60. obljetnicu Plava laguna obilježit će darivanjem najsuvremenije informatičke opreme, od tableta na klupama do interaktivnih ploča, za dvije informatičke učionice u novoj školi koja se gradi u Poreču. Gradonačelnik Peršurić najavio je jednosmjensku nastavu od iduće jeseni za sve porečke pučkoškolce te petu javnu sportsku dvoranu za brojne sportaše i rekreativce u gradu. Iduće godine, kad OŠ Poreč, jedna od najvećih škola u Hrvatskoj, slavi 40. obljetnicu, Poreč će dobiti drugu osnovnu školu, naglasio je gradonačelnik. (Duška PALIBRK, snimio Milivoj MIJOŠEK)

?


Podijeli: Facebook Twiter