Prava mjera Yamahe XJ6

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Do prije dvije godine, žalili su se dileri motocikala, mogao si prodati motocikl jedino ako je u imenu imao ono "R", zapreminu od tisucu i nešto kubicnih centimetara te ergelu konjskih snaga. U zadnje vrijeme stvari se drasticno mijenjaju, sve su traženiji nakedi srednje zapremine, motocikli jeftiniji u startu, ali i za održavanje, a jednako dobri u svakodnevnoj upotrebi kao i na dužim putovanjima.



Nedavno isprobali Yamahu XJ6 - model koji datira iz 1994. godine, kada je Yamaha izbacila prvu XJ6, a koja uz neke preinake opstaje do 2003. godine. U 2004. zamjenjuje je veoma uspješan model FZ6. Da li zbog gužve u ovoj kategoriji ili iz marketinških razloga, ove godine opet je u upotrebi ime XJ6, odnosno XJ6 Diversion te je tako stari Diversion dobio  dostojnog nasljednika koji dolazi kao zamjena za FZ6 S1 na svim tržištima. XJ6 je predstavnik naked klase, dok Diversion zastupa kategoriju "S", tj. motocikle s poluoklopom.



Što se agregata tice, radi se o novom, tekucinom hladenom cetverocilindricnom DOHC agregatu obujma 600 ccm, koji razvija snagu od 78 KS pri deset tisuca okretaja u minuti uz zakretni moment od 59,7 Nm pri 8.500 okretaja u minuti. Iako se radi o agregatu identicnom onom na modelu FZ6, pretrpio je dosta promjena, poput novih bregastih vratila i kovanih klipova, da bi se smanjila težina i vibracije, a ima izmijenjen air box i sustav ubrizgavanja goriva prilagoden novonastaloj situaciji. Iako se na prvi pogled 78 KS cini malo, pametnim preinakama agregata postigla se gotovo savršena iskoristivost snage u svim režimima rada. Što se ispušnog sustava tice, primijenjena su nova rješenja. Ispuh ima prigušivac smješten ispod agregata, a gotovo nevidljiva ispušna cijev svoje je mjesto pronašla izmedu vozacevih oslonaca nogu i stražnjeg kotaca. Prednja teleskopska vilica promjera 41 mm s hodom od 130 mm dobro odraduje svoj posao i upija neravnine na cesti, no nije namijenjena sportskoj vožnji.
Straga se nalazi monocross oscilirajuca vilica ovješena na monoamortizer hoda 130 mm. Ovjes je taman na granici idealnog - dovoljno mekan za ugodnu i udobnu touring vožnju, a opet i relativno tvrd za oštriju vožnju. Za zaustavljanje su zadužene dosta dobre kocnice preuzete s modela FZ6 koje rade besprijekorno. Jedina je promjena kod kocnica u smanjenju debljine materijala za 0,5 mm da bi se smanjio žiroskopski efekt. Takoder, postoji i izvedba s novom generacijom ABS sustava za kocenje.


Podijeli: Facebook Twiter