Pozicioniranje Južne Istre kao destinacije s četiri zvjezdice

Turisti se u Puli prosječno zadržavaju pet dana (Manuel ANGELINI)
Turisti se u Puli prosječno zadržavaju pet dana (Manuel ANGELINI)

U prostorima pulske Turističke zajednice u ponedjeljak je predstavljena Strategija i operativni marketinški plan turizma Južne Istre do 2020. godine koju su zajednički pokrenule turističke zajednice klastera Južne Istre odnosno gradova Pule i Vodnjana te općina Fažana, Barban, Marčana i Ližnjan. Jedan od glavnih ciljeva izrade ovog dokumenta bio je definirati prednosti, izazove i konkretne proizvode na kojima treba raditi u narednom razdoblju te ih prilagoditi tržištu i potrebama gostiju ali i dodatnoj promociji cjelokupne destinacije.

Brzi iskoraci

Prema riječima direktorice Turističke zajednice Grada Pule Sanje Cinkopan Korotaj u izradu su bili uključeni svi dionici u turizmu - od predstavnika smještajnih kapaciteta, ugostitelja, trgovina, agencija, organizatora programskih aktivnosti i javne uprave. Ona je istaknula da je Južna Istra prema turističkom volumenu najjači turistički klaster, dodajući da je analiza pokazala kako smještajna struktura ne odgovora potencijalu.

- S obzirom na strukturu i kvalitetu turističkih atrakcija i dostupnost, prije svega zračne luke, u Južnoj Istri moguće je razmjerno brzo napraviti značajne iskorake u turističkim rezultatima. Također, napravili smo i anketu koja je pokazala da se svi dionici u turizmu slažu da su naša snaga prije svega priroda, kultura i raznolikost ponude smještaja, no ne i njegova kvaliteta, dok su kao slabosti naveli turističku infrastrukturu i međusobnu koordinaciju. Visoki konsenzus među anketiranima odnosi se na pozicioniranje Južne Istre kao destinacije više vrijednosti, odnosno destinacije s četiri zvjezdice, rekla je Cinkopan Korotaj.

Među ostalim, analiza je pokazala da je upravo turistička infrastruktura najslabija karika lanca vrijednosti cijelog klastera, a uz to se onda vežu i prosječna ponuda i kvaliteta objekata s hranom i pićem kao i ponuda autohtonih proizvoda. Iako je ponuda smještaja raznolika, nužno je povećati broj kvalitetnih objekata koji rade cijelu godinu, dok je promet karika s najvećim potencijalom brzog unapređenja. Kao strateška uporišta turizma Južne Istre navedeni su raznolikost ponude na području klastera, obilje vrijednog i slobodnog priobalnog prostora ali nedovoljno korištenje prirodnih resursa, snaga Pule kao glavnog urbanog centra Istre i početak novog doba u odnosima svih koji su vezani uz turizam.

Ljudski resursi

U samoj strategiji, Južna Istra definirana je kao turističko odredište za posjetitelje koji svoje doživljaje vole tražiti i sami oblikovati, a samo područje klastera je već desetljećima gospodarski orijentirano na turizam. Istaknuto je da su zbog brojnih razloga upravljački razvojni procesi u posljednjih 25 godina išli krivim smjerom. Tako se primjerice navodi da se izuzetan greenfield i brownfiled potencijal nije uspio privesti kraju ponajviše zbog neučinkovitosti države, političkih sukoba i lokalnog otpora. (Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA


Podijeli: Facebook Twiter