Povratak u budućnost

Stil budućnosti - neofuturizam
Stil budućnosti - neofuturizam

- Oduvijek sam vjerovao da poanta mode nije samo učiniti žene ljepšima, već im dati i samopouzdanje i učiniti ih sigurnijima u sebe, još je davnih dana shvatio Yves Saint Lauren. I bio je u pravu. Htjeli mi to ili ne, moda je važan dio naših života, nekad pokazuje upravo ono što jesmo, a nekad baš skriva kako se osjećamo, ona nas predstavlja pred našim prijateljima, ali i neprijateljima. Naravno, u najboljem izdanju.

Draž mode je u njezinoj stiliziranoj ambivalentnosti, jer je sve to dio igre koji nam dopušta da budemo ono što jesmo, ali i da glumimo razne uloge. Neovisno o tome jesmo li odjeveni po posljednjoj modi, klasično, iz high street dućana ili dizajnerski - svi volimo izgledati lijepo, zar ne?

A godina koja je za nama nudila je, kao što se to posljednjih godina i događa, pregršt modnih trendova koji su se, ne iz sezone u sezonu već iz mjeseca u mjesec, mijenjali kao i mjeseci na kalendaru. Bila je to godina stilskih skokova u prošlost, puna modnih citata iz najboljih modnih dana, puna fuzije starog i novog koji su u konačnici definirali ovaj trenutak, jer treba poznavati prošlost da bi se mogla iskrojiti sadašnjost. I bi tako. No, za razliku od prijašnjih godina, najznačajniji trend bio je ne u stilu, već u onima konji stilove stvaraju.

Više nego ikad prije, trend godine bila je promjena na čelu velikih modnih kuća kao i tehnološki unaprijeđeni materijali pomoću kojih je stvoren neofuturistički look.

U modnim "igrama prijestolja" najveća imena mode rotirala su se po čelnim mjestima velikih modnih kuća, a neki su novi junaci dizajna ušetali u bučnu arenu mode i stila. Tako se u veljači željno iščekivala prva kolekcija Alexandera Wanga za kuću Balenciagu koji je na mjestu kreativnog direktora zamijenio Nicholasa Ghesqueirea.

Potonji je pak nedavno proglašen nasljednikom Marca Jacobsa koji je u rujnu, na veliku žalost modnog svijeta, održao posljednju reviju za kuću Louis Vuitton. I Galliano je održao prvi intervju nakon antisemitskog skandala, a razigrani Christian Lacroix vratio se i sazdao bajkovitu kolekciju visoke mode za ponovo pokrenutu kuću Elsa Schiaparelli.

Osim toga, suvremenim tehnologijama proizvodnje i obrade tkanine stvoren je neofuturistički look. Veličanstvena ekranizacija Velikog Gatsbyja vratila je 20-te u modne ormare, smaragdnozelena je bila boja godine, poigravalo se op artom i crno-bijelim svijetom u kojem se samo valjalo opredijeliti za kvadrate ili crte. Grunge se vratio na piste, no punk je bio gotovo okosnica svih stilova i modnih kuća - od Chanela do popularnih modnih trgovačkih lanaca široke potrošnje. Da bi se žene u vremenima kada im stil života sve manje ostavlja vremena za sebe, pobrinule su se krune koje su u modnu žižu vratili Dolce & Gabbane.

I sada samo treba odlučiti - kraljica ili punkerica? Sve je u igri. Ili pak da rezimiramo godinu citatom pokojnog Akexandera McQueena koji je još prije nekoliko godina konstatirao "Došlo je novo vrijeme u modi, vrijeme bez pravila. Jedino što je važno su individue i njihov osobni stil koji je nekad visoka moda, nekad svakodnevna moda, nekada klasična, nekada luksuzna, a nekada sve to zajedno".  (L. BAGAR)


Podijeli: Facebook Twiter