Izmjenu stope PDV-a s 23 na 25 posto te uvodenje medustope od deset posto za pojedine artikle (masti i ulja, šecer i djecju hranu) trgovci su docekali, kako drugacije, nego kao idealnu priliku za još jednu agresivnu marketinšku kampanju.
"Necemo dirati cijene tri mjeseca, "31 dan Hrvatskoj 25 posto PDV-a na dar", "Kod nas cijene ostaju iste", "PDV raste - cijene padaju" - samo su neke od motivacijskih poruka kojima trgovci mame kupce u svoje trgovine.
No, koliko su ove tvrdnje doista tocne? Vec u sijecnju, na prvi spomen povecanja PDV-a, vecina je trgovaca podigla cijene. Novi cjenici u trgovine su poceli stizati, naime, još sredinom prosinca - odaslala su ih dva najveca domaca predstavnika mlijecne industrije, Vindija i Dukat, koja su podigla cijene za 20-ak proizvoda, i to za oko pet posto.
Poskupjeli su tada jogurti, maslac, vrhnje i svježi sir. Poskupjelo je zatim i pivo, i to gotovo svih proizvodaca, a u val poskupljenja ušle su i Kraševe slastice - prije svega cokolade, bomboni i keksi. Prošlog je mjeseca cijena povecana i deterdžentima, šamponima te nekim kremama za njegu tijela.
I dok trgovci govore da povecanje poreza nece utjecati na povecanje cijena te da ce porezni manjak nadoknaditi iz "svoje zarade", u isto se vrijeme ograduju još jednom informacijom - gorivo je sve skuplje, ono utjece na sve skuplju proizvodnju, prijevoz... Stoga, vele, ako dobavljaci dignu svoju nabavnu cijenu - poskupljenje više nije do njih!
Trgovine (one Mercatora, Plodina, Kauflanda i Puljanke) obišli smo u srijedu i cetvrtak te zapisivali 15 proizvoda iz svakodnevne potrošnje, da vidimo hoce li se trgovci, barem prvoga dana, držati obecanja. Pažnju smo obratili i na cijene onih proizvoda koji su trebali pojeftiniti.
Za našeg dvodnevnog obilaska niti jedna od tih namirnica nije poskupjela - jednaku cijenu imali su brašno, kokoš za grill, maslac, mlijeko, pašta i riža, dok su proizvodi na koje je uvedena medustopa pojeftinili.
Dodajmo i da su mnogi trgovacki centri u isto vrijeme s povecanjem PDV-a pokrenuli brojne tjedne i mjesecne akcije. Ocito je da borba za svakog kupca traje i dalje, jer vecina ih je svakoga dana sve tanjeg novcanika. Postoji i varijanta da se u svakome od marketa kupi upravo artikl na akciji - ali, za obilazak svih treba nam nekoliko litara benzina, koji je, gle cuda, svakoga tjedna sve skuplji. (Borka PETROVIC)
VIŠE O OVOJ TEMI MOŽETE PROCITATI U TISKANOM IZDANJU OD PETKA.