Potrošaci, javite se za pomoc!

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nepoštivanje roka isporuke ili jamstvenog roka, (pre)visoki telefonski racuni, neprihvacanje reklamacije - samo su dio pritužbi s kojima se potrošaci svakodnevno obracaju Savjetovalištu Društva za zaštitu potrošaca Istre tražeci pomoc.

Kako doznajemo od njegove voditeljice Hane Juric, prema evidenciji koju vode, Savjetovalište je od sijecnja do rujna zaprimilo cak 2.472 pritužbe, a broj iz mjeseca u mjesec kontinuirano raste. Najviše pritužbi (oko 42 posto) odnosilo se na podrucje trgovine te 26 posto na javne usluge.

Statistika danih savjeta, dodaje Juric, vodi se od ljeta 2008. i putem Centralnog informatickog sustava za zaštitu potrošaca (CISZP). U 2008. istarsko savjetovalište putem ovoga sustava primilo (i riješilo) 27 pritužbi, lanjske godine 136, a ove godine do polovice listopada 310, što je prema prvoj godini rada povecanje od cak 1.050 posto.

Najviše pritužbi odnosilo se na trgovinu - posebice potkategorije jamstva te reklamacije i pritužbe potrošaca, zatim na kategoriju javnih usluga u koje, primjerice, spada energetika, komunalne ili pogrebne usluge. No, najveci dio pritužbi, do 70 posto, veli Juric, otpada upravo na usluge telekomunikacije.

- Što se tice trgovine, potrošaci se najviše žale na predugi rok isporuke narucene i avansno placene robe, neuvažavanje reklamacija te na nepoštivanje jamstava, ali i nemogucnost zamjenjivanja proizvoda kako je to zakonom propisano.

Iz podrucja telekomunikacije problemi su razliciti - od telefonskih racuna s kojima se potrošaci ne slažu preko famoznih brojeva 060 do raznoraznih kvizova i igara na srecu koji naivnim potrošacima olako nabiju racune i izbijaju kune iz novcanika, pojašnjava Juric.

Voditeljica Savjetovališta veli da ljudi svakodnevno dolaze po pomoc - kada im je neko od prava zajamcenih zakonom uskraceno ili kada ne znaju kako postupati. U mnogim se stvarima, smatra Juric, kupci još trebaju educirati jer im neka prava i dalje nisu poznata.

Tako, primjerice, i dalje malo ljudi zna da u roku od osam dana ima pravo na povrat neispravnog proizvoda. Dakle, ukoliko kupe televizor i kod kuce nakon nekoliko dana shvate da je kupljeni proizvod neispravan, da ima skrivenu grešku, ne trebaju pristati na servisiranje, vec imaju pravo potraživati novi televizor ili povrat novca.

Uz savjete potrošacima da, ako imaju problema, osobno dodu u Savjetovalište (Keršovanijeva 27) ili im se obrate putem telefona i faksa (052/222-512, 052/222-520) te na e-mail: [email protected], potrošaci mogu probleme riješiti i putem CISZP sustava.

Do njega se lako stiže preko ikonice s internetskih stanica Savjetovališta www.istarskipotrosac.hr, sa stranica Državnog inspektorata ili Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva. (B. PETROVIC)

VIŠE CITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD PONEDJELJKA.


Podijeli: Facebook Twiter