Tijekom kratke svečanosti održane u okviru godišnjeg koprodukcijskog foruma When East Meets West u Trstu, predstavnici Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC), Slovenskog filmskog centra i Audiovizualnog fonda pokrajine Furlanije-Julijske krajine, partnerskih zemalja inicijative RE-ACT (Regional Audiovisual Cooperation and Training), objavili su izbor šest naslova, prvih primatelja potpore RE-ACT-ovog natječaja za razvoj koprodukcijskih projekata.
Poticati profesionalno povezivanje
Iz HAVC-a ističu da RE-ACT-ov razvoj koprodukcijskih projekata može podržati do šest naslova godišnje s najmanje 10.000 eura po projektu, a namijenjen je dugometražnim igranim, dokumentarnim, animiranim i eksperimentalnim filmovima, kao i kratkometražnim animiranim filmovima u naprednoj fazi razvoja. Cilj je filmašima i producentima iz partnerskih zemalja omogućiti suradnju i razvoj projekata te poticati bliže profesionalne veze između Hrvatske, pokrajine Furlanije-Julijske krajine i Slovenije.
Na natječaj se prijavilo 30 projekata, a Programsko vijeće RE-ACT-a je u dogovoru s dvoje renomiranih europskih filmskih stručnjaka – Françoise von Roy za igrani i animirani te Martichka Bozhilova za dokumentarni film – odabralo njih šest kojima će biti dodijeljeno po 10.000 eura. Među izabranim projektima je i animirani film "Umorstvo u katedrali" (Murder in the Cathedral), čiji su scenaristi Mima Simić, Puljanka Jasna Žmak, te Matija Pisačić, koji je uz Tvrtka Rašpolića i redatelj. Kao delegirana producentica projekta potpisana je još jedna Puljanka sa zagrebačkom adresom - Dijana Mlađenović. Za produkciju je zadužen Kinematograf, a koprodukciju Invida (Slovenija), Denis Friedman Proizvodnja (Francuska).
Izabrani su i igrani film "Povijest ljubavi" (Zgodovina ljubezni/History of Love) scenaristice i redateljice Sonje Prosenc. Producent je Rok Sečen i Monoo (Slovenija), a koproducenti Nukleus film (Hrvatska) i Duo proizvodnja (Island) te krosmedijski dokumentarni film "Island" scenarista i redatelja Mihe Čelara i Mate Dolenca. Za taj je film delegirani producent Miha Čelar, produkcija Astral film (Slovenija), a koprodukcija Factum (Hrvatska) i Kvazar Multimedija (Italija).
Na popisu je i igrani film "Život iznova" (La vita nuova/Life Anew) scenarista Carla Zorattija i Cosima Bizzarrija u režiji Carla Zorattija. Delegirani producent je Marina Rosso, produkcija Alpis (Italija), a koprodukcija Nukleus film (Hrvatska), DetailFilm (Njemačka). Tu je i dokumentarac "Rode" (Storks) scenarista i redatelja Tomislava Jelinčića. Delegirani producent je Danijel Pek, produkcija Antitalent (Hrvatska), a koprodukcija Staragara (Slovenija). Listu zaključuje dokumentarni film "Posljednja reprezentacija" (The lost Dream Team); scenarist i redatelja Jure Pavlovića. Delegirani producenti su Jure Pavlović i Luka Venturin, producent Sekvenca (Hrvatska), a koproducent Staragara (Slovenija).
Prijave za drugu RE-ACT radionicu
Prema informaciji pristigloj iz HAVC-a u Trstu je najavljeno i da će se druga RE-ACT radionica održati od 2. do 5. lipnja 2016. godine u Sloveniji tijekom 12. izdanja Međunarodnog filmskog festivala Kino - Otok Izola Cinema, u okviru suradnje s međunarodnom razvojnom filmskom platformom TorinoFilmLab (TFL).
Prva RE-ACT radionica održana je u Motovunu (Hrvatska) u srpnju 2015. godine, kad je šest kreativnih timova iz triju partnerskih zemalja inicijative RE-ACT tijekom četiri dana radilo na razvoju svojih projekata pod vodstvom Stefana Tealdija i Rade Šešić. Šest kreativnih timova izabranih za drugu RE-ACT radionicu u lipnju 2016. imat će, kao i njihovi prethodnici, priliku razvijati projekte kroz individualne sastanke s mentorima i stručnjacima TFL-a, raditi u grupama i stvarati dugotrajna kreativna i poslovna partnerstva, sudjelovati u plenarnim sjednicama Frameworka, te prezentirati projekte potencijalnim koprodukcijskim partnerima iz Furlanije - Julijske krajine, Slovenije i Hrvatske. Rok za podnošenje prijava za drugu RE-ACT radionicu je 15. ožujka 2016. Više informacija moguće je dobiti na www.filmreact.com ili upitom na e-mail adresu [email protected]. (B. Ć. J.)