Hrvatska turistička zajednica izabrala je 22 destinacije koje će posebno promovirati u pred i posezoni u sklopu projekta PPS (pred i posezona), među kojima su i Rovinj, Labin-Rabac te pulski i bujski klaster turističkih zajednica. Prijavljeno je bilo 39 destinacija, od čega je kasnije dio njih objedinjen pa su sve kandidature prihvaćene. Zanimljivo je da se među tim destinacijama nisu našli ni Poreč, ni Vrsar.
- Velik odaziv na sudjelovanje u pilot-projektu PPS za posezonu 2014. potvrđuje kako je na destinacijama stvorena kritična masa svijesti i spremnosti subjekata javnog i privatnog sektora za razvoj ponude u razdoblju pred i posezone, razvoj složenih turističkih proizvoda destinacije i specifičnih tematskih proizvoda s većom dodanom vrijednošću koji mogu pridonijeti povećanju turističke potrošnje, a time i produženju sezone, odnosno smanjenju sezonalnosti, naglašava ministar turizma Darko Lorencin.
HTZ će, naime, odabranim destinacijama osigurati veću tržišnu vidljivost dodjelom oznake "PPS destinacija", članstvo u nacionalnom PPS klubu, isticanje "PPS destinacija" na posebnoj PPS podstranici na web portalu HTZ-a, organiziranje posebnih prezentacija za touroperatore i turističke agencije, studijskih putovanja za novinare i agente, posebne PPS komunikacijske kampanje te ostale marketinške i tržišne aktivnosti HTZ-a.
Ipak, mnogi su se požalili da se s čitavim projektom počelo prekasno i da se jednostavno takav posao ne radi u špici sezone. Ujedno mnogi smatraju da su kriteriji za prijavu bili nejasni i nedorečeni.
- Smatram da za natječaj nije odabran dobar tajming, ni rokovi u kojem se provodi jer je to premalo vremena za definiranje proizvoda koji se zove pred i posezona. Teško je brendirati nešto što nije jasnije definirano, a i kako je riječ o pojmu koji zahtijeva multidisciplinarni pristup marketinške i turističke struke, to mora biti kristalno jasno onome tko će proizvod marketinški osmisliti i onome tko će ga provoditi. Pojam brendiranja se često koristi u iznimno širokom značenju i u Hrvatskoj pojam pred i posezona za različite regije ne znači isto, smatra Goran Rihtarić, vlasnik zagrebačke tvrtke za promociju i savjetovanje Ex-Alto koji je svojedobno radio i menadžer zadužen za sport, zabavu i animaciju u porečkoj hotelijerskoj tvrtki Riviera.
Upravo se zbog kratkog vremenskog roka u kojem je natječaj proveden nije javila porečka Turistička zajednica.
- Nismo se javili na natječaj jer je nemoguće kontaktirati u špici turističke sezone 1.500 iznajmljivača te utvrditi da li će njih 10 posto biti otvoreno. Osim toga, Poreč ima više od 100 restorana koje nam je u ovom trenutku nemoguće kontaktirati i dobiti pismenu izjavu oko otvorenosti svih tih objekata. Zbog špice sezone nam je nemoguće iskoordinirati osnivanje PPS kluba jer subjekti za koje se traži, a to su trgovine, turističke agencije su u ovom trenutku nedostupne. Dostava podataka trebala je biti do 1. prosinca jer u ovom trenutku nismo kapacitirani za ovako obiman posao, tvrdi nam direktor porečkog TZ-a Nenad Velenik. Veli i da im je nemoguće garantirati otvorenost više od 50 posto objekata do 15. listopada. (Piše Barbara BAN)