"Poslušni slavuj", instalacija i performans austrijsko-hrvatske umjetnice Ivane Kralj u Malom kazalištu, bio je središnji događaj programa Transart u petak. Uz to, posjetitelji su mogli razgledati instalaciju "Krug meteorita" austrijske umjetnice Barbare Anne Husar te videoinstalaciju "Juha protesta - loš štimung" njenog sunarodnjaka Rodericha Madla.
"Poslušni slavuj" odigrao se u gledalištu Malog kazališta ispražnjenom od stolica. Pod je bio prekriven kovanicama od jedne kune položene u razmaku od približno deset centimetara u redove međusobno udaljene dvadesetak centimetara. Kao što je poznato, na naličju kovanice nalazi se reljef slavuja i odatle naziv performansa.
U reflektorom osvijetljeni dio poda u oblik elipse umjetnica je što prenijela, što nabacala, što rukama i nogama pomela gotovo sav novac da bi potom stala na hrpu kazavši: "2.814 kuna je prosječna hrvatska plaća." Odmah potom upitala se: "Koja je moja vrijednost?" Slijedilo je izgovaranje različitih brojki i trpanje kovanica u njedra ritmom koji raste do frenetičnosti, nakon čeka je uslijedio nagli klimaks i još jednom konstatacija o prosječnoj hrvatskoj plaći za kraj.
Dan ranije Kralj je na Šetalištu San Marco izvela performans "Goodby kuna" u kojemu je kunu zakopavala, u čemu treba iščitati najavu za prelazak na euro, ali i težnju za posjedovanjem više novca iskazanu bajkom o zakopanom novčiću iz kojega je niknulo drvo koje rađa novac kao plodove.
Zanimljivo je da je dio zakopanih kuna netko preko noći otkopao! "Krug meteorita" bio je instaliran u hodniku Malog kazališta, a u ulozi meteora našao se veliki komad ugljena koji je ondje stalno izložen. On je očigledno i inspirirao umjetnicu da na platnu zlatne boje koje je prekrivalo zid naslika krug meteorita.
Instalacija je bila potpuna kada bi se neki od posjetitelja, kao što je to preporučila autorica, fotografirao u pompoznom stavu s jednom nogom na ugljenu i krugom nalik na dvanaest zvijezda sa zastave EU-a iza sebe.
"Juha protesta - loš štimung" održao se u obližnjem caffe baru - galeriji Sipe. Četvero golih muškaraca poredanih u krug svaki za sebe glasno su protestira gestikulirajući u kameru koja ih je snimala odozgo. Taj snimak iz ptičje perspektive projiciran je na dno velikog tanjura za juhu. (Napisao i snimio R. SELAN)