Cijena paket-aranžmana za Hrvatsku od iduće će godine bit skuplja za par postotaka, a glavni razlog tome je ulazak Hrvatske u EU kada će se najvišim PDV-om u zemljama članicama stranim touroparetorima oporezivati marža.
Cijene će u Njemačkoj, odakle i dolazi najveći broj gostiju porasti za tri do četiri posto, a slična poskupljenja dogodit će se i u ostalim zemljama EU-a.
- Što se tiče utjecaja tog poreza na paket-aranžmane ili ukupno naše cijene za Hrvatsku, one se neće značajno mijenjati. Štoviše, smatram da će promet prema Hrvatskoj s naše strane sljedeće godine biti bolji, smatra Michael Mueller iz njemačkog turoperatora Kroati-Reisen.
Njegov kolega Selimir Ognjenović iz muenchenskog ID Riva Toursa pak kaže da su njegovi gosti primijetili povećanje cijena, ali i da kod njega nije zabilježen pad interesa za aranžmane za Hrvatsku.
- Od 1. srpnja izlazimo s novim cijenama koje su primijetili oni koji ranije bukiraju svoja putovanja, ali nema tu velikog šoka. Ove godine u hrvatskom su turizmu kola dobro krenula i sada trebamo biti pametni i ne dopustiti da se zaustave.
Jedna od ključnih odluka je ona o novom PDV-u za turizam koja će izbalansirati cijene i koja će usprkos novim porezima uspjeti zadržati konkurentnost hrvatskog turizma. Nijemcima treba pokazati da ih nakon uspješne sezone netko ne želi oderati, smatra Ognjenović.
Boris Žgomba kao predstavnik hrvatskih i europskim putničkih agencija, također tvrdi da povećanje od par postotnih poena neće značajnije utjecati na interes za Hrvatsku, međutim da bi bilo pogubno povećavati cijene drugih usluga u turizmu.
Žgomba ističe da je Hrvatska danas na Mediteranu što se cijena tiče u srednjoj višoj klasi i da prostora za dizanje cijena i nema. Kada bi se cijene dizale, to bi najvjerojatnije značilo gubitak konkurentnosti, smatra on. Ipak, kako saznajemo od predsjednika uprave Maistre Tomislava Popovića dizanja cijena u hotelijerstvu neće biti. (B. BAN)