Poskupljenje cestarina neminovno

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Povecanje cestarine bit ce neminovno, pitanje je samo koliko ce iznositi. Ova konstatacija proizlazi iz projekcije novih cijena, koju je izradila Autocesta Rijeka-Zagreb i dostavila pocetkom ovog tjedna resornom ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdašu Doncicu.

- Imam taj materijal i on ce biti razmotren. Za konacnu odluku cemo pricekati do 25. svibnja. Medutim, bude li povecanja cestarine, sigurno ce ici isto rješenje za sve autoceste u nadležnosti ARZ-a i HAC-a. Ako bude poskupljenja, ono ce biti za sve jednako, kazao je Hajdaš Doncic.

Razradene su tri moguce varijante poskupljenja od 15, 20 i 25 posto, te se u tablicama predlaže da visina cestarine izmedu Rijeke i Zagreba sa sadašnjih 60 kuna naraste na 69, 72 ili 75 kuna za osobni automobil. Ukoliko bi se isti princip primijenio na autocestu Zagreb - Split, zakljucno s izlazom u Dugopolju, cijena bi sa sadašnjih 157 kuna bila povecana na 171 kunu (15 posto), 188 kuna (20 posto) ili 196 kuna (25 posto).

Glavni argument za poskupljenje jest podatak da se od 2004. godine cestarine nisu mijenjale, iako je u meduvremenu više od 200 posto porasla cijena goriva, a time i troškovi održavanja. Uskladenje sa stopom inflacije u zadnjih osam godina takoder bi bilo vece od 20 posto, što je otprilike i prosjek predloženog poskupljenja u ARZ-u.

Usporedbe radi, neto place u Hrvatskoj rasle su u zadnjih osam godina oko 30 posto, pa je 2004. neto placa bila oko 4.130 kuna, a prošle godine oko 5.360 kuna.

Na kraju svega dolazi i cinjenica da cestarine u Hrvatskoj nisu svugdje iste, pa je tako autocesta Zagreb - Macelj oko 50 posto skuplja od ARZ-a i HAC-a. BINA Istra kao koncesionar takoder ima povlastice kroz nešto vecu cijenu, ali i kroz porezne olakšice, jer su oslobodeni placanja poreza na dobit za prvih 14 godina koncesijskog razdoblja, kao i placanja poreza na prihod za cijelo vrijeme trajanja koncesije. (Darko PAJIC/Novi list)


Podijeli: Facebook Twiter