Posezona u znaku last minutea i dobre popunjenosti hotela

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

U prvih osam mjeseci Istra je dosegla brojku od gotovo tri milijuna gostiju te 20 milijuna noćenja što je značajan porast od pet posto u noćenjima i osam u dolascima u usporedbi s 2014. godinom. Kada se gleda samo kolovoz, iako se godinama govori da je dostigao plafon, brojke kažu drugačije. U najjačem turističkom mjesecu u Istri je realizirano 994 tisuća dolazaka što je porast od pet posto te 7,7 milijuna noćenja što predstavlja plus od tri posto u odnosu na lani. Riječ je o podacima kojima raspolaže županijska Turistička zajednica.

- U ovoj godini Istra je realizirala velike brojke, i to predsezone, u srpnju i kolovozu. Unatoč ranim blagdanima, realizirana je najjača predsezona ikada s 1,1 milijuna dolazaka i 5,5 milijuna noćenja, što je porast od sedam, odnosno četiri posto. U tom smo periodu imali 240.000 noćenja više u odnosu na lani. Imali smo i daleko najjači sedmi mjesec kada smo ostvarili 850.000 dolazaka i 6,5 milijuna noćenja što predstavlja plus od 12, odnosno osam posto. Tada smo zabilježili 500.000 noćenja više. Uslijedio je daleko

najjači osmi mjesec. Po prvi puta imali smo gotovo milijun dolazaka i 7,7 milijuna noćenja, odnosno 260.000 noćenja više nego lani, kazao je direktor županijskog TZ-a Denis Ivošević.

Dobra popunjenost do listopada

Dodao je da je Istra u odnosu na lani gotovo 15 dana ranije dostigla brojku od 3 milijuna gostiju, te 10 dana ranije brojku od 20 milijuna noćenja.

- Po svemu sudeći ako se nastavi dobra posezona Istra će po prvi puta doseći 3,5 milijuna dolazaka i 23 milijuna noćenja, kazao je Ivošević.

Najvažniji faktor zaslužan za ovogodišnje dobre rezultate je kvalitetna i pravovremena priprema sezone kako u privatnom, tako i u javnom sektoru, smatra predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba. On najavljuje i da će posezona biti uspješna sudeći prema stanju aktualnih rezervacija prema kojemu su objekti već sada veoma dobro popunjeni sve do listopada.

- Što se tiče turističke potrošnje, službeni podaci još nisu dostupni, ali prema najavama i procjenama možemo reći da potrošnja je veća u odnosu na prošlu godinu. Uzimajući sve navedeno u obzir, mogu zaključiti kako su očekivanja da će 2015. godina biti i financijski vrlo uspješna. Ipak, činjenica je da je u Hrvatskoj glavna turistička sezona vrlo kratka te da će se ubuduće, ukoliko želimo da se nastavi trend rasta, svi dionici više i značajnije morati fokusirati na cijelu turističku godinu, osobito na pred i posezonu. Kao što je to započeto raznim aktivnostima i programima, i dalje treba razvijati nove doživljaje i evente koji će privući značajniji broj gostiju i u pred i posezoni, a ujedno učiniti to da uspješnost turističke godine ne ovisi uvelike o vremenskoj prognozi, navodi Žgomba.

Uspješno su u glavnoj sezoni poslovali svi smještajni kapaciteti, ali i agencije. Podaci TZ-a tako govore da je najveći promet realiziran u kampovima - 7,5 milijuna noćenja (plus od dva posto te 994 tisuća dolazaka (plus od tri posto). Slijedi privatan smještaj sa 4,7 milijuna noćenja što je rast od devet posto te 597 tisuća dolazaka što je rast od 14 posto. U hotelima je realizirano 3,9 milijuna noćenja što predstavlja plus od sedam posto te 845 tisuća dolazaka što je rast od devet posto. U apartmanskim naseljima bilo je 2,7 milijuna noćenja što je porast od sedam posto te 427 tisuća dolazaka, što predstavlja plus od osam posto.

Hotelijeri su iznimno zadovoljni sezonom, a svi ističu i da će imati odličnu posezonu, te su ih gotovo svi objekti otvoreni i tijekom cijelog rujna. Posebno su dobro popunjeni hoteli, a u nekim hotelskim kućama nema praznih doba sve do 20. rujna. Očekivano, manji je broj gostiju u kampovima. (Barbara BAN)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter