Posebno malo vozilo za veliki korak prema budućnosti

Mikela Ristoski (M. ANGELINI)
Mikela Ristoski (M. ANGELINI)

Neobično zeleno vozilo, nalik na ostakljenu bubu, veličine golferskg buggyja, kretalo se ovih dana ulicama Umaga privlačeći pozornost znatiželjnih promatrača. Ubrzo smo otkrili vlasnika vozila, Želimira Mikulaša, poznatog po svojim eko inovacijama i dugogodišnjem zbrinjavanju otpada te bavljenju recikliranjem.

- Ovo je mali Biro, 100 posto električno vozilo, otkriva nam Mikulaš, i prvo je vozilo takve vrste u Hrvatskoj, a mislim i u Istri. "Rođeno" je u Italiji, 17. siječnja ove godine, i trebalo mi je četiri i pol mjeseca da se odlučim za nabavku, ne zbog svog nauma i svijesti o potrebi zaštite okoliša, već zbog procedure i nepoznanica na koje sam nailazio raspitujući se o uvozu i zakonskoj regulativi predviđenoj za njega u Hrvatskoj.

Ekonomske uštede i zaštita okoliša

S obzirom da se po prvi puta pojavljuje na našim ulicama izazvao je puno peripetija oko registracije bez obzira na posjedovanje atesta iz Europske unije kako spada u kategoriju laganih četverokolica za koje je predviđena registracija kao za moped, no i to je sada definitivno razriješeno i vrijede pravila kao u ostatku EU. Cestarina za njega stoji 400 kuna, a osiguranje 200 kuna, informirao nas je Mikulaš.

U knjižici vozila i reklamnom letku piše da je težak 274 kilometara, kočnice su hidrauličke (dvostruki sustav), kreće se brzinom do 45 kilometara na sat, savladava uspon do 20 posto, a garancija mu je dvije godine, neovisno o prijeđenoj kilometraži. Postoji model za dvije osobe s malim prtljažnikom i teretni model za jednu osobu (npr. pošta, paketi, razne dostave). Sa zanimanjem ga je vlasnik otvorio upoznavajući nas s "komandama", no ono što osobito pada u oči, jest natpis na vratima: "Malo vozilo za veliki korak prema budućnosti".

Ovo je vozilo budućnosti i sve upućuje da je kucnuo krajnji čas za poticanje smanjivanja onečišćavanja okoliša. Danas u obitelji često posjeduju dva automobila i samo dok ih pokrenu na posao potroše veliku količinu goriva, jer gotovo da i nema vozila koje u gradskoj vožnji ne potroši ispod sedam litara goriva, a da i ne spominjem štetan utjecaj na okoliš.

Baterije se pune svega šest sati

- Vlasniku maloga Biroa dovoljno je utaknuti fiksni akumulator (litio maxi) noću u običnu kućnu utičnicu i puniti ga šest sati, pri tome potrošit će pet kilovati struje, za 2,50 kune, što je sasvim dostatno za 100 kilometara gradske vožnje. Postoji i prijenosni akumulator koji omogućava punjenje na različitim mjestima gdje se zateknete, objašnjava Mikulaš, dodavši da on voli Hrvatsku i hrvatski narod, međutim, istaknuo je, nismo ni ekološki osviješteni ni racionalni da bismo vidjeli ekonomsku uštedu u tome poput nekih bogatijih naroda.

- No sada kada sam ga kupio, vjerujem da će mi se pridružiti eko sljedbenici jer uskoro započinjem, preko svoje tvrtke, raditi kao zastupnik za uvoz električnog Biroa, i serviser, poručio je Mikulaš na kraju razgovora.

Od Biroa smo se oprostili nečujnom vožnjom ulicama Umaga pri čemu nas je uvjerio u svoju udobnost, odličnu preglednost na sve četiri strane svijeta i lakoću parkiranja, pa vjerujemo da bi uskoro mogao preplaviti ulice naših gradova, a naročito u ljetnim gužvama. (Sanja BOSNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter