Porinut posljednji brod za Jadroliniju

(D. MEMEDOVIĆ)
(D. MEMEDOVIĆ)

S navoza 1 u more je porinuta gradnja 506, četvrti i ujedno posljednji iz serije Ro-Ro putničko-trajektnih brodova koje Uljanik Brodogradilište gradi za hrvatskog nacionalnog brodara Jadroliniju.

Porinuću je prisustvovao ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić te čelni ljudi Uljanika i Jadrolinije, a prva dama svečanosti bila je rukovoditeljica marketinga Jadrolinije Slavica Afrić koja je tradicionalnim presijecanjem konopa pustila brod u more

- Izuzetno smo zadovoljni dinamikom posla i općenito suradnjom s brodogradilištem Uljanik, ovim porinućem stigli smo do početka kraja naše suradnje u smislu gradnje, sada slijede radovi te skora isporuka, kazao je predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac naglasivši kako potreba za brodovima uvijek postoji radi povećanja poslovne konkurentnosti Jadrolinije na slobodnom tržištu, te kako program gradnje započet prije 15 godina nije imao većih stanki.

Brodovi su predviđeni za ravnopravnu plovidbu u oba smjera, kapaciteta 600 putnika ljeti, odnosno 320 zimi u zatvorenom salonu. Zahvaljujući velikom trajektnom kapacitetu, moći će prevoziti do 145 standardnih automobila ili 16 trailera svaki do 40 tona.

Prvi iz serije brodova porinut je na istom mjestu u siječnju, a nepuna četiri mjeseca kasnije i četvrti, što ukazuje na golemu dinamiku posla u pulskom brodogradilištu.   

Na brodovima se radi užurbano i sve teče prema planu, već sljedeći tjedan u planu je dokovanje prvog broda, a do kraja svibnja i isporuka prva dva. Nadalje, sljedeća dva biti će u floti Jadrolinije do početka ljetne sezone. Izgradnja se vrši sustavom serije obzirom da je riječ o jednakim brodovima, tako da se nakon prve izgradnje ubrzava posao na preostalima, izjavio je direktor Uljanik Brodogradilišta Eduard Milovan.

Osim brodova za Jadroliniju, Uljanik ima ugovorenu gradnju osam brodova koje mora isporučiti do kolovoza. Riječ je, kako tvrdi Milovan, izrazito zahtjevnom projektu vrijednom 140 milijuna eura te se za njihovu realizaciju koristi sinergija riječkog brodogradilišta Treći maj. (K. TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter