Porečanka Renata Rupil nagrađena za mirisni privjesak

Porečanka Renata Rupil nagrađena za najbolji suvenir TZ-a Crikvenica
Porečanka Renata Rupil nagrađena za najbolji suvenir TZ-a Crikvenica

Sto posto prirodni materijali, sto posto čista eterična ulja, sedamdeset posto ručnog rada, osamdeset posto hrvatskih sirovina i sto posto kreativne energije. Tako svoj pobjednički rad, suvenir Mirisi Crikvenice opisuje Porečanka Renata Rupil.

Grafička dizajnerica studija za grafički dizajn Black Box, prijavila se na nedavni natječaj Turističke zajednice Grada Crikvenice za izradu crikveničkog suvenira i između 46 radova dvadeset autora pokupila nagradu za prvo mjesto Mirisima Crikvenice i drugo mjesto Crikveničkim lončićem. Prvonagrađeni rad zapravo je mirisni privjesak koji čuva autohtone mirise.

- Privjesak je dio naših intimnih predmeta, uvijek je uz nas, daje karakternu crtu čovjeka, njegovu osobnost, preference, želje. Tako jer crikvenički mirisni privjesak, suvenir s "karakterom" Crikvenice, od oblika i boja do kombinacija mediteranskih mirisa, sinergično povezanih u uporabni suvenir, uspomenu koja će svojim mirisom vratiti sjećanja na taj grad, kaže Renata.

A mirisi govore jedinstvenim jezikom, dodaje, jer na svakoga ostavljaju drugačiji dojam. Podneblje Mediterana ima izuzetne biljne mirise koji ga karakteriziraju i koje dugo pamtimo. Stoga je u suveniru koristila ulja podneblja u kombinaciji s bojama: roza za mirise viših tonova lavande i bosiljka, žutu za slatke mirise koromača i naranče, svijetlo zelenu za mirise ružmarina i pinije, te plavu za svježe mirise lovora, kadulje i metvice.

- Inovacija u izradi privjeska je u tehničkom postupku primjene mikroperforiranog lateksa koji ispušta miris postupno prilikom stiskanja. Tako miris traje dugo vremena. Mirisni privjesak može se koristiti kao dekorativna ogrlica, privješen u automobilu, dekorativni element interijera, privjesak za ključeve, mobitel.

Kreativne verzije u veličini i materijalima su neograničeni, od jastuka, do tepiha, nadstolnjaka, aplikacija na majicama i torbama. I proizvodni je postupak namijenjen ručnoj izradi pa ga mogu raditi svi od radnih skupina učeničkih zadruga do onih koje se žele opustiti uz ručni rad. Jedno je pravilo, prirodni materijali, kvalitetna eterična ulja i veselje, priča naša kreativna sugovornica.

Jednako je zanimljiv i njen Crikvenički lončić sa logom TZ-a u koji su aranžirani i kratki isječci iz osebujne kuharice "Kuharica našeh non" sa receptima tradicionalne i autohtone crikveničke kuhinje.

- Keramička kutija lončić ima višenamjensku funkciju, može poslužiti u spremanju jela ili kao kutijica za nakit, kozmetiku i imati uporabnu funkciju. Prezentacija na prodajnim mjestima omogućena je jednostavnim otvaranjem i podizanjem letkića - kuharice koji izvire iz vunene torbice koja inspiraciju vuče iz narodne nošnje. Filc vuna kao ambalaža štiti keramički lončić, a istovremeno ima funkciju poklon torbe, bez potrebe za dodatnim vrećicama. Unutar lončića simbolički je stavljen orah kako bi rekli naši stari "za dobru ruku", kaže Renata.

Inače prati slične natječaje, pa se tako javila i na ovaj, a sve te ideje uspjela je realizirati između poslovnih obaveza i narudžbi klijenata u firmi koju sama vodi već skoro dvadeset godina. Inspiracija je temeljena na svježim dojmovima jer je Crikvenicu posjetila nedavno i ostala očarana njezinim delicijama, zelenilom i raspitivala se o smjeru u kojem TZ želi promovirati destinaciju, a to je zdravstveni turizam. Autorska prava na njezin suvenir otkupila je TZ Crikvenice, kojima sada predstoji realizacija proizvoda. (V. HABEREITER; snimila J. PREKALJ)


Podijeli: Facebook Twiter