U ponedjeljak (29.09.) počinju radovi na dionici državne ceste D75 kroz Poreč, točnije od odvajanja za Veli i Mali Maj do rotora u Gornjim Špadićima, koja će zbog toga biti zatvorena za sav promet, informacija je koju smo jučer dobili iz Hrvatskih cesta, investitora ovog zahvata.
Radovi će se izvoditi na duljini od 775 metara, a predviđeni završetak je u roku od dva mjeseca, ili do kraja studenog. Podsjetimo, rekonstrukcija dionice državne ceste D75 u Poreču od rotora Gornji Špadići do rotora kod trgovačkog centra Lacop u dužini od oko 3,5 kilometra počela je početkom ožujka ove godine, a završena je i puštena u promet početkom lipnja, prije sezone. Spomenuti dio koji uskoro kreće u rekonstrukciju dio je cjelokupnog zahvata obnove ove državne prometnice od rotora kod Stancije Vodopija do rotora kod Lacopa.
Kako se ne bi sa radovima ulazilo u sezonu, dogovoreno je da se ovaj, kraći dio prometnice rekonstruira nakon sezone, što će uskoro i početi. Za vrijeme radova problema u prometu ne bi trebalo biti, jer postoje alternativni pravci, promet će se odvijati porečkom obilaznicom od rotora kod Stancije Vodopija do rotora kod "Elektrometala" i dalje, dok je drugi pravac onoj preko naselja Veli i Mali Maj.
U sklopu radova, kao i na već obnovljenom dijelu, obnovit će se podzemni dio infrastrukture, te urediti pješačka i biciklistička staza, u prosječnoj širi od oko 2,5 metra, te postaviti rubnjaci, kojih na nekim dijelovima do sada nije bilo.
Radove će izvoditi Cesta Pula, a cijeli je spomenuti zahvat rekonstrukcije od rotora Vodopija do Lacopa vrijedan oko 21,84 milijuna kuna bez PDV-a. Kako doznajemo iz Hrvatskih cesta, približavaju se kraju i radovi na prvoj fazi južnog dijela porečke zaobilaznice, od rotora Varvari do novog rotora kod deponija Košambre.
Radovi će biti zgotovljeni u drugoj polovici listopada, ovisno o vremenskim uvjetima. Posao izgradnje ove trase duge 1.650 metara povjeren je izvađačima Cesti Pula i partneru Đustu iz Poreča, a riječ je potpuno novoj prometnici. Radovi su počeli krajem svibnja i trajali cijelu sezonu, budući da trasa prolazi kroz nenaseljeni dio grada, ali su zato vremenske neprilike odugovlačile posao. Osim same trase grade se i krakovi rotora i dvije devijacije ceste ispod putnih prijelaza, odnosno nadvožnjaka, što čini dodatnih 500 metara ceste. Raspon putnih prijelaza Musalež i Grbinovica iznosi šest i pol metara svaki, a radijus rotora koji se nalazi kraj građevinske deponije na Košambri je 26 metara. Imat će četiri kraka - jedan prema Dračevcu, drugi prema Poreču, te dva prema samoj zaobilaznici, u pravci Varvari i Vrsara. Vrijednost ove investicije je 20 milijuna kuna bez PDV-a. (V. HABEREITER)