Poreč: Stotinu metara renoviranog lukobrana

Rekonstrukcija porečkog lukobrana stajala je 4,4 milijuna kuna (M. MIJOŠEK)
Rekonstrukcija porečkog lukobrana stajala je 4,4 milijuna kuna (M. MIJOŠEK)

Rekonstrukcija odnosno dogradnja porečkog lukobrana između hridi Sarafel i kopna vrijedna 4,4 milijuna kuna nakon četiri mjeseca radova je u glavnini okončana. Trenutno se na lukobranu odvijaju posljednji radovi opremanja odnosno postavlja se sidreni sustav. Sve poslove oko tog velebnog građevinskog projekta rukovodila je porečka Lučka uprava.

Zaštita brodova od južnih vjetrova i neverina

- Ovaj je zahvat samo jedan dio planirane dugoročne zaštite porečke luke, kaže njen ravnatelj Željko Čorak koji smatra da će novi dio lukobrana štititi brodove od južnih vjetrova i loših vremenskih prilika, što je već primjetno u samoj luci. Radove su obavili djelatnici riječke Sun Adrije koji su posao dobili postupkom javne nabave što je amenovala i Županijska skupština, kao osnivač Lučke uprave Poreč koja upravlja lukama Poreč, Funtana i Vrsar. Radovi se financiraju iz kredita i vlastitih sredstava Lučke uprave Poreč.

- Dogradnjom lukobrana povećava se zaštita odnosno sigurnost i iskoristivost luke. Naime, južna strana porečke luke bila je dosad potpuno nezaštićena što za lošeg vremena na moru nije samo rasturalo tamošnju obalu, nego i brodove u luci. Vrlo je važna predstojeća izgradnja novog gradskog gata na lokaciji između Marine i "Naftaplina". Njome bi se dobar dio tranzitnog pomorskog prometa premjestio sa sadašnjeg carinskog gata u starogradskoj jezgri čime bi gradska riva dobila dodatno na kvaliteti, kaže Damir Hrvatin pročelnik porečkog Upravnog odjela za prostorno planiranje i zaštitu okoliša.

Gradnja lukobrana Barbaran i mola Marina

Ravnatelj Lučke uprave Čorak kaže da su pred porečkom lukom dva velika projekta: gradnja lukobrana Barbaran kojim bi se luka štitila od sjeverozapadnog vjetra (tramontane) te izgradnja gata Marina u produžetku sadašnjeg korijena lukobrana Marina gdje bi u skoroj budućnosti pristajale megajahte, putnički brodovi te linijski i trajektni promet. Za oba projekta se trenutno očekuju lokacijske dozvole, a financiranje se planira iz europskih strukturnih kohezijskih fondova. Ravnatelj Čorak prednost u dinamici radova daje lukobranu Barbaran, jer smatra da zaštita akvatorija treba prethoditi gradnji novog gradskog mola.

- Pozdravljam svako proširenje kapaciteta novih vezova odnosno buduću gradnju novog gradskog mola, jer će nam to definitivno donijeti nove goste visoke platežne moći, kaže direktor Turističke zajednice Poreča Nenad Velenik priznajući da je tek djelomično upoznat s čitavim planom zaštite luke.

Betoniranje lukobrana je izvedeno "kontraktor" postupkom pomoću betonske pumpe pod morem, a bruto površina novog lukobrana iznosi 388 četvornih metara. Valobrani je zid postavljena na 2,2 metra nadmorske visine što dopušta prelijevanje vode u uvjetima jakih valova.

Temeljenje novog lukobrana i školjere izvedeno je na osnovnoj stijeni kompaktnog vapnenca s ukopavanjem u stijenu dubine 30 centimetara, a prethodno je uklonjen površinski mulj koji je na glavi lukobrana bio debeo čak 1,6 metara. (Anđelo DAGOSTIN, snimio Milivoj MIJOŠEK)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter