Nakon Rovinja dogodilo se i u Poreču. U neimenovanom kafiću stranci kavu plaćaju po jednoj cijeni, a domaći po drugoj. U jednom te istom lokalo u središtu grada dvoje mladića cijelu su situaciju snimili i video uradak sa snimljenim materijalom plasirali na Youtube. Leon Žilavi, kako se mladić predstavlja, na Youtubeu vodi kanal JoomBoos. Proveo je svojevrsno istraživanje koje je snimio skrivenom kamerom i plasirao na javnom kanalu.
Nije usamljen slučaj
Mladić je naručio na engleskom jeziku mali machiato i platio ga deset kuna. Djevojka koja je komunicirala s konobarom služeći se istarskim dijalektom platila je istu kavu osam kuna i k tome dobila i čašu vode. Izgleda da je razlika u naplati istih usluga po različitim cijenama strancima i domaćima postala ove sezone jedna od zapaženijih tema društvenih mreža i medija.
Nešto slično dogodilo se to i niže potpisanom novinaru koji je u Rovinju piće platio nešto skuplje (tri kune više) od Rovinjaca koji su stalni klijenti dotičnog lokala.
Ima u tom fenomenu niz nijansi koje ipak na kraju priče treba podcrtati. Vlasnik lokala može odrediti cijenu kave po volji, ali ta cijena mora biti ista za sve goste u određenom trenutku.
Kod drastičnog rovinjskog slučaja kada su u ožujku dva kapučina naplaćena čak 72 kune što je drastično više nego li su redovne cijene dobili smo očitovanje turističke inspekcije u kojem tvrde da cijene moraju biti iste za sve goste. U svom očitovanju prema rovinjskom prekršitelju navodi se između ostalog sljedeće: "Zbog utvrđenog prekršaja iz članka 19. Zakona o uslugama (NN 80/11) , a kojim se na primatelja usluga ne smiju primjenjivati diskriminirajući zahtjevi uvjetovani državljanstvom te mjestom prebivališta ili boravišta, ugostitelju je uručena pisana obavijest kojom se obavještava da ovlašteni tužitelj namjerava podnijeti optužni prijedlog protiv počinitelja navedenog prekršaja i to u roku od 15 dana od dana završetka inspekcijskog nadzora," istaknula je tom prilikom glasnogovornica Ministarstva turizma Eva De Zan Prusina.
O istom je slučaju direktor Turističke zajednice Istre Denis Ivošević pak rekao da sve cijene u ugostiteljskim objektima bez obzira naplaćuje li se domaćim ili stranim gostim moraju biti identične jer sve drugo je protuzakonito i kosi se sa svim načelima Europske konvencije o ljudskim pravima. Predsjednik Ceha ugostitelja pri Županijskoj komori Pula Dušan Černjul pak smatra da se goste ne smije degradirati po principu jesu li strani ili domaći, pa im tako i naplaćivati. (E. V. , J. O.)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU