Poreč: Gradski bicikli na čekanju

Budući porečki City bike punkt (V. HABEREITER)
Budući porečki City bike punkt (V. HABEREITER)

Sustav City bikea u Poreču do daljnjeg neće biti u funkciji, a njegov punkt na velikom parkiralištu kraj tržnice trenutno služi samo kao parkiralište za bicikle, informacija je koju je na protekloj sjednici Gradskog vijeća dala stručna suradnica za pretpristupne fondove Ana Černjul u odgovoru na vijećničko pitanje Snježane Mekota o tome kada će zaživjeti ovaj sustav iznajmljivanja gradskih bicikala.

Naime, postavljanje info-bike točke kraj tržnice financirano je u sklopu projekta "Parenzana II", sredstvima SI-HR IPA, a u njegovom sklopu predviđena je bila i nabava te montaža jednog City bike sustava za koji je predviđeno i doznačeno 11.400 eura. Kako dodaje Černjul, članovi projektnog tima iz Slovenije i Hrvatske na zajedničkom sastanku istražili su mogućnost nabave sustava na tržištu i poslali upit tvrtkama koje se bave ovom ponudom.

- Odgovor koji smo dobili od svih kontaktiranih je da se City bike sustavi postavljaju i isplativi su tek u gradovima iznad sto tisuća stanovnika te da je minimalna cijena godišnjeg održavanja oko milijun kuna, a sami sustavi su bili daleko skuplji no što je to projektom predviđeno. Pored toga, iskrsnuo je i problem vezan za uzimanje podataka putem kreditnih i debitnih kartica jer kartične kuće takvu uslugu naplaćuju, a ona projektom nije planirana i samim time nije dozvoljena, veli Černjul.

Problemi su prezentirani odgovornoj instituciji, službi vlade Republike Slovenije za regionalni razvoj, od koje je stigao naputak da svi partneri u projektu izgrade parkiralište za bicikle, s info-kioskom na kojem su virtualne mape Parenzane te da gradovi po mogućnosti izdvoje vlastita sredstva za kupnju svojih bicikala i samostalno osmisle sustav upravljanja City bikeom koji u ovom slučaju neće biti autonoman.

- Budući da Grad Poreč nije bio svjestan specifične problematike pogona City bike sustava, s obzirom na to da je u spomenutom projektu partner, a ne nositelj, za nabavu gradskih bicikala nisu bila predviđena proračunska sredstva, dodaje Černjul. Odabrana je najpovoljnija lokacija, a direktor komunalca Usluge ponudio je da djelatnici velikog parkirališta manualno upravljaju City bike sustavom, odnosno biciklima koje će nabaviti nakon što se osiguraju sredstva. Do tada info-bike točka služi kao parkiralište za bicikle.

Podsjetimo, City bike sustav osmišljen je tako da će građani moći bez naknade koristiti deset gradskih bicikala, a ovim se sustavom nastoji potaknuti korištenje ekološkog načina prijevoza i smanjenje prometnih gužvi u sezoni. (V. HABEREITER)


Podijeli: Facebook Twiter