I dok iz velikih gradova i šoping meka stižu vijesti kako su ljudi jedva dočekali sezonu sniženja te su spremni za dobar komad robe stajati i satima u redu, takvih primjera u Puli nema. Barem ako je suditi po trgovinama u centru grada. Službeno, prema naputku komore, sezonska sniženja krenula su 27. prosinca i trajat će najmanje 60 dana. Prema viđenom u Puli: sniženja ima, u ponudi ima svega, a kupaca je (pre)malo.
Ima i kod nas svašta
- S popustima smo krenuli prije dva dana iako smo i ranije tijekom prosinca imali razne akcije. Sada je na sniženju dio asortimana na 30, a dio i do 40 posto. No, ljudi nema. Svi nekako idu drugdje jer misle da je svugdje bolje nego kod nas, dio kupaca je povukao novi centar, pa nam je zima dosta "čupava". Dobro da imamo sezonu da možemo opstati. Pogotovo je to problem u centru grada. Iako svi tvrde da u Puli nema ništa, ima svašta, ali nema ljudi, kaže nam Jasna Honović, voditeljica Adidas trgovine.
Pojašnjava kako je u gradu puno ljudi oko 11 sati, ali kasnije, a pogotovo popodne, grad jednostavno zamre. Da nije stvar loše ponude potkrjepljuje i konkretnim primjerima. Tako su kod njih gornji dijelovi muških trenerka s 459 sniženi na 359 kuna, cijene kompleta trenerki ovisi o materijalu, pa je tako od mikrofibre snižena sa 699 na 489 kuna, druge su sa 599 snižene na 360, sa 499 na 384 kune ili one s 459 na 359 kuna. Tenisice su također snižene 40-ak posto pa za one skuplje umjesto 1.249 kuna treba sada izdvojiti 749 kuna ili pak one od 899 kuna sada koštaju 539 kuna.
Kako smo u prolazu čuli od kupaca, najviše se čeka upravo na robu s "potpisom" koja je skuplja pa su i sniženja značajnija. Tako se Camel active muške hlače umjesto 600 sada mogu naći i za 250 kuna, a isplate se i druge robne marke poput Max Mare. No, najveća je gužva u dućanima svakodnevne odjeće poput OVS-a. Začudo, u muškom ima puno - muških kupaca.
Za dobru cipelu se ne štedi
- Kad su sniženja onda nam i muški dolaze i to ciljano na sniženja, a traže sve od majica i hlača, do jakni i sve drugo jer se isplati. Dolaze i žene jer one uglavnom kupuju za svoje muževe, iako kupuju i za sebe. Upravo su nam bile dvije gospođe, jedna si je kupila rukavice, druga šal, a neke biraju i jeans hlače jer je malo širi kroj nego ženski pa su im komotnije, kaže nam prodavačica Lorena.
U toj su trgovini sniženja od 30 do 50 posto, a hoće li nakon Nove godine biti i veća, Lorena za sada ne zna, jer, kaže, to im dojave netom prije početka sniženja. No, po iskustvu moguće je da budu i do 70 posto. Za sada se majice mogu naći već za 50, 60 kuna, košulje po 90, jeans po stotinjak kuna… Dečki koje smo zatekli u kupovini rekli su nam da nisu znali za sniženja, ali su ušli u trgovinu kada su vidjeli natpis na ulazu. Što točno traže, zapravo i ne znaju, ali uvijek se nešto nađe!
Na sniženju su i cipele. Tako primjerice Shooster nudi popuste od 20 do 50 posto, a kako nam kaže jedna od prodavačica, najtraženije su zimske cipele i to vodootporne. Iako im je cijena poprilično visoka, za dobru cipelu se ne štedi. Tako su, primjerice, jedne od kvalitetnijih sa 1.500 snižene na 750 kuna ili s 1.600 na 960 kuna.
Osim sportskih i zimskih, snižene su i večernje cipele. One na štiklu bile su upola snižene već cijeli prosinac, a do 20. prosinca do 2. siječnja neke su i do 70 posto. Primjerice, sa 660 snižene su na svega 200 kuna, a brojeva još uvijek ima. Sniženo je i donje rublje i čarape od 20 posto u ExtremeIntimo do 50 posto na dio asortimana u Calzedoniji. Kako bilo, kupaca i nema previše. No možda pojašnjenje leži u informaciji da su hrvatski građani i prije Božića potrošili gotovo pola milijarde kuna više nego lani u isto vrijeme. Stoga ovi prednovogodišnji popusti očito nisu previše primamljivi za već ispražnjen novčanik. A treba i jesti do iduće plaće! (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU