Iako još nisu objavljeni rezultati turistickog prometa, odnosno dolazaka i nocenja za kolovoz i prvih sedam mjeseci, direktor istarske Turisticke zajednice Tomislav Popovic turisticku sezonu, od koje se u doba recesije najviše ocekivalo, ali i za koju se u najcrnjim prognozama govorilo da ce završiti u minusu i do dvadeset posto, ocjenjuje više nego uspješnom i iznad svih ocekivanja. Ona ce, prema podacima kojima raspolažu u TZ-u, završiti na razini prošle godine ili u blagom plusu. Buduci da istarski turizam cini trecinu hrvatskog, dobre se brojke u turizmu ocekuju i na razini države.
- Iz ove godine možemo izvuci pouke. Pokazalo se da se možemo osloniti na naša tradicionalna tržišta s kojih gosti dolaze vec pedeset godina. Ona su nas prakticki izvukla jer su zadržala kontinuitet i donijela prevagu u odnosu na ostale. Rijec je o Njemackoj, Austriji, Sloveniji i Italiji. Njemacka i Austrija su znacajno rasle, dok je Italija ostala na istim brojkama od prošle godine. Moramo uzeti u obzir da s tog tržišta u zadnjih pet godina imamo konstantan lagani pad. Slovenci su takoder na razini od prošle godine, a Nizozemci su nešto bolji nego lani. Veliki porast od cak 30 posto imali smo iz Srbije. To je tržište koje zasad cini mali udio u odnosu na promet iz drugih zemalja, ali ima potencijal rasta u narednim godinama. Znacajan minus imamo s istocnog tržišta, posebno iz Rusije, gdje je zabilježen minus od 30 posto, a iz ostalih država do pet posto. Loše smo rezultate imali i iz Madarske, ali i s domaceg tržišta - od 10 do 15 posto. Do pet posto manje gostiju imali smo iz Velike Britanije, i to zbog politike velikih hotelskih kompanija koje nisu uspjele vratiti broj gostiju iz prošle godine, veli Popovic.
- Mi smo blizu i dostupni smo. To je bilo presudno. Svi se zbog gospodarske krize i zbog straha od gubitka radnih mjesta nisu usudili planirati svoje godišnje odmore i odluke su donosili u zadnji cas. Stoga su se odlucivali za bliža odredišta. Što se tice cijena, nismo skuplji u odnosu na druge što se vanpansionske ponude tice. Što se pansiona tice, zemlje poput Turske su jeftinije, ali mi se s njome ne možemo usporedivati jer smo u potpunosti drugaciji. Bliži smo i lijepi i to je naša prednost na kojoj treba graditi strategiju za buducnost. Uz to, ove smo godine imali jacu promociju. Mi se u županijskoj Turistickoj zajednici zbog manjih sredstava kojima raspolažemo nismo raspršili, nego smo se usmjerili na promociju na nama bližim tržištima.