Pontoni ne mogu u rovinjsku staru luku

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

Rovinjska gradska luka Andana, u kojoj se brodice vežu u četiri i pet redova, jedna je od najvećih problema koje treba riješiti. I tako već dvadesetak i više godina. Plovila je sve više, a vezova sve manje. Dok se nove brodice kupuju, vezovi se s druge strane ne grade, ne povećava se njihov broj. 

Kako riješiti prebukiranost gradske lučice Andane? Kako je dovesti u red? Na koji način izbjeći skakanje s broda na brod, a time i padanje u more pa čak i ozljeđivanje, svoje mišljenje ima svaki vlasnik broda (ali i njegova žena) u Rovinju. Kritično mišljenje doseglo je svoj vrhunac u trenutku kada se pročulo da rovinjska Lučka uprava nije otkupila pontone od rovinjske ACI marine koja se renovira. Da stvar bude još kompliciranija, otkupio ih je Poreč po cijeni od 249 tisuća kuna. Zašto to nije učinio Rovinj pitali smo Donalda Schiozzija, ravnatelja Lučke uprave Rovinj. 

Pribavili 60 tisuća kubika materija

- Točno je da je ACI marina prvo rovinjskoj Lučkoj upravi ponudila pontone, no isto tako točno je da ih nismo imali razloga otkupiti. Naime, luka Andana nalazi se u starogradskoj jezgri i pod paskom je konzervatora koji to nisu dozvolili. S druge strane, u južnoj luci Sabionera koju ćemo izgraditi planirani su i dopušteni uži plutajući pontoni, a u sjevernoj (kod Bolnice) gdje će se izgraditi komunalna lučica Mandrač planirani su fiksni vezovi. Stoga, smatramo da bi nabavka i trošenje 150 tisuća kuna za nešto što nam ne treba bilo krajnje neodgovorno, pojašnjava Schiozzi. 

Od njega doznajemo da Rovinj nije ostao praznih ruku te da je dobro iskoristio najveće gradsko gradilište, izgradnju hotela Park i rekonstrukciju ACI marine, za svoje namjene i smanjenje troškova gradnje dviju budućih rovinjskih luka. 

-Još od samih početaka rekonstrukcije Lučka je uprava involvirana u dogovore te je iskorištena prilika za nabavku materijala i opreme potrebne za naše radove. Konkretno, od ACI-ja smo dobili dvadesetak velikih korpomorta od četiri tone, čija je vrijednost oko 60 tisuća kuna i dobar dio lanaca. No, najvažnije je to da su nam ACI i Maistra ustupili materijal od iskopa (morskog i zemljanog) u količini od 60 tisuća kubika. Prvih 30 tisuća kubika stiglo je iz podvodnih iskopa ACI-ja, i oni će se deponirat na poziciji sjevernog lukobrana buduće južne gradske luke. Preostalih 30 tisuća kubika materijala sortirano je na gradskom odlagalištu i bit će korišteno za nasip lukobrana sjeverne komunalne lučice Mandrač. Ovim dvjema donacijama uštedjeli smo oko šest milijuna kuna na realizaciji ovih dvaju projekta, pojasnio je Schiozzi koji također dodaje da će za ove dvije nove luke biti potrebno namaknuti oko 10 milijuna eura. 

Još 450 vezova u Sabioneri 

Pojasnio nam je i do kuda su projekti izgradnje južne i sjeverne luke došli i kada će rovinjski ribari i zaljubljenici mora dobiti vezove, a time i osloboditi od gužve Andanu. 

Po riječima ravnatelja Lučke uprave idejni projekt za sjevernu luku je gotov i prema sadašnjoj situaciji plan je kasna jesen. 

-Ukoliko bude sve teklo prema zacrtanom hodogramu gradnja sjeverne gradske luke koja će raspolagati s tristotinjak vezova mogla bi započeti u kasnu jesen što znači da bi se gradnja okončala koncem 2018., odnosno početkom 2019. godine. Što se pak tiče, južne gradske luke za sada smo ishodovali suglasnosti potrebite za gradnju južnog i sjevernog lukobrana i sada smo u fazi iznalaženja građevinske dozvole koju očekujemo do konca ove godine. Južna luka Sabionera raspolagat će s 450 vezova te sam uvjeren da će se njihovom izgradnjom rasteretiti postojeća Andana. Postat će ono što svi želimo luka za ribare i pitoreskne batane, kaže nam Donald Schiozzi. 

Kako doznajemo još do 2011. godine Lučka je uprava izradila detaljni plan sistematizacije vezova u gradskoj luci sa sustavom pontona. No, s obzirom da se Andana nalazi unutar kulturno povijesne cjeline grada Rovinja upisane u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske za projekt njenog uređenja i opremanja morala se dobiti suglasnost nadležnih tijela. 

-Temeljem dopisa Uprave za zaštitu kulturne baštine-konzervatorski odjel u Puli, izvedbu pontonskih molova nije dozvolila. Konkretno, kako nam je odgovoreno "izvedba pontonskih molova u gradskom dijelu luke Rovinj, s aspekta zaštite spomenika kulture, nije prihvatljiva", još jednom je naglasio Schiozzi. (Piše Nina ORLOVIĆ RADIĆ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter