Volimo mirise. Oni su to nešto neopipljivo koji ipak ostavljaju trag i daju pečat situaciji, osobi, događaju. Nerijetko se događa da upravo situacije iz života, poput nevidljivih slika, vezujemo
uz miris - djetinjstva, bebe, prve ljubavi, bake, mamine kuhinje. To su kao neke nevidljive olfaktivne (mirisne) razglednice pohranjene u našim sjećanjima.
A što se dogodi kada spojimo miris i sliku ili možda kako bi bilo da osim razglednice i fotografije mjesta, možete i pomirisati destinaciju? A sjećate li se bijelih PiP majica iz 70-ih godina sa karikaturama voća na kojima jer pisalo "pogrebi i pomiriši" i kada bi tu naljepnicu pogrebali stvarno bi se osjetio miris jagode, ananasa, banane?.Eto, oni koji su doživjeli PiP i danas ga se rado sjećaju. A tek onaj trenutak kada u sjajnom časopisu (nažalost, sve rjeđe) dotaknemo mirisnu stranicu i imamo tračak luksuza na koži. A kako bi to bilo osjetiti dašak odmora ili pak namirisati odmor ili destinaciju za odmor? Idealno.
Namirisati dobar odmor. Nos, ali i ideju za to imala je kreativna i svestrana Puljanka
Tatjana Komšo, po struci kozmetičarka i inženjerka mediteranske poljoprivrede koja je odlučila pulske znamenitosti obilježiti mirisom te izradila mirisne čestitke.
"Miris Pule" naziv je prve mirisne edicije razglednica u kojima se može pomirisati Arena, Zlatna vrata, Augustov hram i "svjetleći divovi", odnosno pulske dizalice. Zapravo, to je na neki način sinestetična kartulina (sinestezija, specifični osjećaj kada možemo vidjeti mirise) u kojoj mirišemo uspomenu na Pulu. Pozdrav s daškom Mediterana, doslovno, jer tako mirišu pulske mirisne kartuline.
- Cijeli sam život okružena mirisima, biljkama i zdravom hranom. To je izgleda u genima i obiteljskoj tradiciji. Kako sam po struci kozmetičarka, a diplomirala sam mediteranske kulture od bilja sam prvo za sebe počela izrađivati sapune i meleme koji su se svidjeli i ostalima. Pa su ih počele koristiti prijateljice, pa prijateljice prijateljica, a sad ih već naručuju i iz inozemstva. Kako ja stalno u glavi imam bezbroj ideja a sve su vezane uz prirodu, eto na red su došle i razglednice.
Zapravo sve je krenulo kada sam u kozmetičkom katalogu vidjela stranice koje se protrljaju kako bi se namirisao miris koji je u prodaji i tako je nastala ideja. Tatjana Brajković oslikala je razglednice i moju ideju pretvorila u djelo. Potom sam pronašla tvrtku koja je to izradila te na kraju i zaštitila ideju i dizajn. Kartuline su "nanjušili" i u arheolološkom muzeju te ih stavili u prodaju, priča poduzetna Puljanka u prekrasnom bijelom ambijentu njezina stana u kojem nastaju ne samo mirisne kartuline, već i prave mirisne priče. (Lara BAGAR)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU