Klaudio Vitasović na čelu je Vodnjana proteklih 15 godina. Prvo kao načelnik, a potom kao gradonačelnik kada je Općina postala Grad. Ovaj je grad u Hrvatskoj najviše poznat po ekstra djevičanskim maslinovim uljima koja godinama ostvaruju najbolje rezultate u Istri, regiji koja je proglašena najboljom u svijetu za takva vrhunska ulja. Gradonačelnika smo upitali u kojoj je mjeri Grad pomogao da se to ostvari i što je po njemu pomoglo da se napravi takav iskorak. Vitasović bez imalo dileme nam odgovara da su za to zaslužni maslinari koji su uložili puno truda i želje za uspjehom.
Smotre ulja uvelike brendirale ovaj grad
- Dakako, da nismo imali to podneblje za uzgoj maslina - svega toga ne bi bilo i to smo znali iskoristiti. Grad Vodnjan se potrudio da do svih tih rezultata dođe. Prvenstveno kroz godine edukacije poljoprivrednika putem udruge Agroturist. Ono što mene veseli jest da je mnogo obitelji prepoznalo tu vrijednost i da od toga mogu živjeti. No, nije to lako zarađen novac, naglasio je gradonačelnik.
Popularnost ulja isplivala je tek nakon što su u Vodnjanu pokrenute smotre i kada su maslinari počeli sudjelovati na natjecanjima. Vitasović smatra da je tome doprinijela i industrijska kriza, konkretno na ovim prostorima tadašnje slabije poslovanje Uljanika za kojeg su mnogi bili vezani zbog čega su se mnogi Vodnjanci vratili obrađivati zemlju.
- Velike zasluge ima i to što smo mi sufinancirali nabavku sadnica maslina. Podijelili smo oko pola milijuna sadnica maslina od 1997. do 2012. godine. To je bio veliki poticaj, prisjetio je Vitasović.
Razvojem turizma Peroj dobiva obilaznicu
U protekle 23 godine, otkako je Vodnjan samostalna jedinica lokalne samouprave, dojam je da je najveći iskorak napravljen u Vodnjanu i Galižani koje su dobile poslovne zone i važne prometnice, dok se u Peroju, trećem najvećem naselju, nije dogodio iskorak jer nemaju poslovnu zonu niti su dobili važnu prometnicu. Na tu našu tezu gradonačelnik odgovara kako razvoj Peroja planiraju u skladu s razvojem turizma koji se nažalost još nije dogodio.
- Stoga, izostali su i prihodi koje bi uložili u gradnju perojske infrastrukture. No, u Peroju je puno toga napravljeno u posljednje 3-4 godine, znatno više u odnosu na Vodnjan i Galižanu. Popravljena je vodovodna mreža i popravljene su ceste, napravljena je javna rasvjeta. Sada radimo na projektu novog vrtića i vatrogasnog doma, a planiramo ih izgraditi novcem EU fondova. Nadam se da će krenuti turistički projekti jer Grad Vodnjan nema tu mogućnost da sam financira gradnju perojske zaobilaznice, iznio nam je Vitasović. Naglasio nam je kako smatra da je jedan od njegovih najvećih uspjeha što je Istarski ipsilon izgrađen sa sjeverne strane Vodnjana te što su dobili dva izlaza, a bila je namjera da prođe s južne strane čime bi se onemogućio razvoj grada koji ide prema jugu. (P. GREGOROVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU