Elektricna vozila su buducnost, no dok cekamo da netko proizvede jeftino i pouzdano vozilo, zašto ne bismo preuredili stari automobil u vozilo za kratka putovanja? Znanstvenici su otkrili kako.
Illah Nourbakhsh, voditelj projekta Charge Car na Sveucilištu Carnegie Mellon, predložio je: "Hajdemo upotrijebiti najjeftiniji moguci hardver tako što cemo za njega napraviti najpametniji moguci softver." Njegov tim je dizajnirao novu arhitekturu elektricnog automobila. Pomocu njihovih izuma, rabljeni automobili mogu se jeftino konvertirati u elektricne. Da bi pokazali kako se to radi, uzeli su Toyotu Scion i preuredili ju u elektricni automobil.
Uklonili su motor, tank za gorivo i ispušni sustav, te u Scion ugradili set baterija, cetiri motora i superkondenzator, koji se puni i prazni brže od baterije. Zahvaljujuci kondenzatoru, smanjuje se opterecenje baterije. Ovakav auto nije vrhunsko tehnološko rješenje. Nourbakhsh kaže da putnici ionako ne trebaju fenomenalan automobil za put do posla i natrag. Automobil koji može preci samo 32 kilometra s jednim punjenjem baterije zadovoljio bi potrebe 53% Amerikanaca, a 48 kilometara bi pokrilo njih cak 71 posto.
S obzirom na stanje na americkim cestama, cetrdeset posto potrošene energije moglo bi se vratiti kocenjem, pogotovo u vecim gradovima. Nourbakhsh je pozvao dobrovoljce s GPS uredajima da podijele logove svojih putovanja. Ti ce podaci biti anonimizirani i objavljeni. Na taj ce nacin softver moci reci automobilu što ga ocekuje na odredenoj ruti, te ga pripremiti za velika križanja ili brda.
Za uzvrat, dobrovoljci ce dobiti procjenu o uštedi ako budu koristili elektricni automobil. Uz to, znanstveni tim je raspisao natjecaj za algoritam koji ce koristiti dane podatke i s obzirom na njih upravljati hardverom. Najbolji programer osvojit ce elektricni automobil.