Polovica zaposlenih ima dress code

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Polovica zaposlenih u Hrvatskoj ima službeno propisana ili nepisana pravila odijevanja u tvrtki u kojoj rade, pokazuje anketa provedena na portalu MojPosao tijekom sijecnja i veljace na približno tisucu ispitanika.

Cetvrtina anketiranih nema propisan kodeks odijevanja, ali se u situacijama kao što su poslovni sastanci ipak moraju formalno odjenuti, a približno jednako toliko nema nikakva pravila odijevanja.

Prema odgovorima iz ankete, službeno propisani kodeks odijevanja najcešce podrazumijeva formalnu poslovnu odjecu.

Pravila odijevanja u najvecem broju slucajeva ukljucuju odjecu i obucu, ali tvrtke postavljaju i odredena pravila održavanja osobne higijene. U najmanjem broju slucajeva pravila se odnose na frizuru i šminku.

U strogim propisima odijevanja prednjace financijska djelatnost, turizam i ugostiteljstvo, dok su zaposleni u gradevinarstvu, arhitekturi, kulturi i medijima u najmanjoj mjeri obvezni slijediti i pravila.

Prema velicini tvrtke, dress code najzastupljeniji je u velikim tvrtkama, a prema obliku vlasništva pravila odijevanja najmanje obvezuju zaposlene u privatnim tvrtkama u domacem vlasništvu. U onima u stranom vlasništvu su nešto prisutnija, a najcešca su u stranim i domacim institucijama.

Usmena ili pisana opomena, novcana kazna te smanjenje place najcešce su sankcije za nepridržavanje pravila odijevanja. Nikakve posljedice zbog toga ne snosi 37 ispitanika, a 44 posto posto ne zna postoje li posljedice za nepridržavanje.

Važnosti odijevanja svjesni su i oni koji nemaju pravila te ih više od polovice (59 posto) ipak vodi racuna o tome što ce odjenuti za posao. Pritom žene (74 posto) nešto više od muškaraca (68 posto) paze što ce obuci. Ispitanici smatraju da njihov stil odijevanja najviše utjece na odnos s nadredenima, a najmanje na placu.


Podijeli: Facebook Twiter