Polovica Hrvata nema osnovne digitalne vještine

S otvorenja izložbe u galeriji Luka (N. LAZAREVIĆ)
S otvorenja izložbe u galeriji Luka (N. LAZAREVIĆ)

Dean Krizmanić održao je jučer u Županijskoj gospodarskoj komori besplatnu, dobro posjećenu radionicu o projektu "Digitalna garaža" koju u suradnji s Komorom provode Google i Otvoreno učilište Algebra. Projekt je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima, ali i građanima koji žele pokrenuti i razviti online poslovanje, te pristupiti globalnom tržištu, kao i usvojiti znanje iz digitalnog marketinga.

Googleov certifikat

- Radionica traje tri sata i nakon nje je moguće pristupili online besplatnoj platformi Digitalne garaže na kojoj se u 23 poglavlja mogu proći razne cjeline digitalnog marketinga. Na koncu, moguće je pristupiti i ispitu te dobiti Googleov certifikat, kazao je Krizmanić. Osim o digitalnom marketingu, na radionici je bilo riječi i o izgradnji online prisutnosti, konceptu optimizacije web stranica, i mogućnostima koje u unapređenju poslovanja pružaju društvene mreže.

- Prema nedavnom istraživanju, gotovo 50 posto stanovništva Europske unije smatra da nema dovoljno digitalnih vještina. Ista je situacija i u Hrvatskoj. Projekt "Digitalna garaža" traje već dvije godine i u Europi ga je prošlo oko dva milijuna polaznika. Dakle, govorim o Njemačkoj, Švedskoj, Nizozemskoj, Švicarskoj, Austriji, čak i o Hrvatskoj. Možda je najzanimljivije istraživanje Europske komisije iz kojeg proizlazi da će do 2020. godine čak 825 tisuća radnih mjesta ostati upražnjeno upravo zbog nedostatka digitalnih vještina. Za nekoliko godina 90 posto svih radnih mjesta, bez obzira odnose li se na marketing ili ne, zahtijevat će određenu razinu digitalnih vještina, kazao je Krizmanić.

Osnovne vještine

Kad je u pitanju Hrvatska, brzinu digitalne transformacije tvrtki usporava manjak digitalnih vještina pojedinaca. Manje od trećine građana Hrvatske kaže da posjeduje više od osnovnih digitalnih vještina koje osnažuju radnu snagu pri korištenju tehnologije u svrhu poboljšanja produktivnosti. Istodobno, polovica građana Hrvatske (49 posto u dobnoj skupini od 16 do 74 godine) ne posjeduje ni osnovne digitalne vještine. U zemlji s jednom od najvećih stopa nezaposlenosti mladih, "Digitalna garaža" daje mogućnost građanima i poduzetnicima da osnaže vlastite digitalne vještine, a time iskoriste pun potencijal interneta za razvoj vlastitih potencijala i biznisa. (M. VERMEZOVIĆ IIVANOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter