Prezentacijom rezultata sedmodnevnog rada radionica zaključen je ovogodišnji 12. po redu festival "Sedam dana stvaranja". Završni program "Upravo stvoreno" započeo je otvaranjem izložbe fotografija "Što te neka?" -na njoj su predstavljeni radovi fotografske radionice koju je vodio Sven Stilinović, a njeni su se polaznici bavili temom: stari zanati-nadgradnja. Književna radionica i radionica pokreta koju su vodile Neva Lukić i Josipa Bubaš sa suradnicima Vesnom Stilinovićem i Trevorom Berownom, bavila se temom: riječ-tijelo-prostor.
Ova je radionica istraživala odnos teksta i tijela, jednog na drugo, te tih dvaju komponenti u odnosu na dani prostor, u ovom slučaju grad Pazin. Ivona Marendić i Ivana Lučić, polaznice kustoske radionice koju je vodio Eugen Borkovsky simbolično su, prezentacijom radova, otvorile izložbu dvaju autora Renate Papišta i Josipa Mijića. Slikarska radionica pod nazivom "Šenji V" koju je vodio Valter Černeka bavila se crtežom s tematskim naglaskom na istarski pejzaž i njegovu mutaciju. Mutacija se bilježila likovnim izrazom promišljajući društveni i duhovni aspekt istarskog krajobraza. Njihov je, zajednički, veliki crtež na kraju izložen na zidu Kaštela, na kojem je na kraju nestao pod mlazovima vode.
Radionica fizičkog tearta i akrobalansa koju su vodili Andrea Rašpolić, Ana Fazekaš i Aleksandar Đikić predstavila se izvedbom "Frankestein" u režiji Ane Fazekaš. Bilo je to uprizorenje u kojem scenu oblikuju tijela izvođača koja pokretom tvore precizne figure. Izvođači u njemu sudjeluju kao jedinstven organizam koji se bavi preispitivanjem opsesivnim odnosima ljubavi i mržnje, konstrukcije i destrukcije, te odgovornosti i neodgovornosti. Filmska radionica koju su vodili Lovro Čepelak i Zorko Sirotić predstavila je čak šest filmova koji su proteklih sedam dana nastali u Pazinu. Bili su to filmovi "Sestre" Vjere Orbanić, "Ćeš?" Petra Lukšića, "Path" Ane Sabolić, "Before awakening" Romine Dušić, "Galica" Ane Perčinlić, "Veo" Ivana Vinka i "Communicatio" Marka Modrića. Autori u svojim uradcima istražuju slobodna područja neomeđena uobičajenim pristupom filmu i konvencionalnim shvaćanjem filmskih ostvarenja, preispitujući uvriježena poimanja eksperimentalnog i dokumentarnog filma.
Za kraj je Pjero Peša, sudionik glazbene radionice koju je vodio Trevor Brown, predstavio je skladbu stvorenu iz zvukova pazinske prirode, a u izvedbi je koristio razne instrumente, glasove i tehnološka pomagala. Skladba se temelji na zvukovima koje je Peša snimio u Pazinu tijekom "Sedam dana stvaranja" koje je uskladio tako da se mogu iskoristiti kao glazbena kulisa u kazališnim, plesnim ili video izričajima.
Ovime je zaključeno 12. izdanje Festivala Sedam dana stvaranja koji je i ove godine privukao mnoge mlade ljude koji ne žele biti samo konzumenti umjetnosti već i njeni stvaratelji. Neki su od njih obrazovani u raznim umjetničkim područjima, a neki tek njeni zaljubljenici. Stoga svima njima ovaj festival omogućuje da se užive u zajedničku ulogu stvaratelja ili izvođača umjetničkog djela, pružajući im mogućnost da pri tomu istražuju, ne samo vlastite, autorske, kreativne mogućnosti već i potencijale recepcije umjetnosti u stvaralačkom, ali i životnom okruženju. U tom smislu festival Sedam dana stvaranja nastoji širiti horizont nekonvencionalnih umjetničkih praksi i u sredinama koje takvim izričajima ponekad nisu sklone, ali predstavljaju pogodan poligon za njihovo stvaranje i prezentaciju. (M. RIMANIĆ)