Senzacija ili tek flotna kamuflaža? Najkraće je i jedino moguće pitanje nakon spoznaje kako je u ožujku temeljem izvješća agencije Promocija plus prodano ukupno 3.064 automobila što je u odnosu na lanjskih 2.436 komada golemi porast.
Na taj se način prodaja u prvom kvartalu popela do 6.037 osobnih automobila što znači da je u odnosu na isto lanjsko razdoblje doživjela pomak za skoro 22 posto.
Škoda - kraljica flotne prodaje
U ovom trenutku većini prvo na pamet pada činjenica da je Vlada dogovorila veliki kontigent novih vozila. Točno, to i potvrđuje prodaja Škode, u ožujku čak 415 komada od čega 321 Octavija što su pretežito završile u - policijskim rukama. Vide se i još neki "neprirodni" skokovi - primjerice Opelove Astre što su u svom plinskom izdanju postale dio flote taksi tvrtke Cameo.
Vide se dakle jasni "flotni pomaci", no kad ljestvicu očistimo od tih brojki, opet dolazimo do zaključka kako se tržište osobnih automobila u odnosu na lanjski prvi kvatal ipak značajno, za nekih 10 do 15 posto, budi. Primjerice u slučaju Citroena, građani su ti što su pozitivno reagirali na akciju u suradnji s CIOS-om, Toyota i Mazda su u odnosu na lani skoro udvostručile prodaju, a jedini se značajniji pad uočava kod "korejaca", Hyundaija te KIA-e.
K tome, u tijeku su brojne akcije, a slijedi i rent-a-car navala. Dakle, jeste "flotni pomak", ali uz značajno smanjenje "građanske pasivnosti".
I u dijelu ljestvice ispod 10. mjesta ima niz zanimljivosti. Nissan se zahvaljujući dolasku novog Qashqaija popeo na 11. poziciju, Audi nastavlja dobru prodaju, 101 primjerak, Dacia ide stabilno, a Ford na žalost ne prestaje padati tako da se nakon prva tri mjeseca nalazi na 14. poziciji. Fiat i Seat su imali značajnije "flotne" i renta-a-car pomake, BMW i Mercedes s obzirom na cjenovni razred ostvaruju dobar promet, ovaj potonji tim više jer je tek u rekonstrukciji prodajne mreže, dok Chevrolet bespovratno tone.
Na žalost, Honda je ispala s Top20 prodaje, dok je Volvo u ožujku prodao nevjerojatnih 40 komada. Deset prodanih primjeraka u ožujku nije dosegnulo čak 14 marki od ukupno 36 što bilježi pojavnost u Hrvatskoj.
Kod modela Škoda Octavija je pretekla VW Golf, Opel Astra ima odličan mjesec, , Citroen C4 je također vrlo tražen. Osim Renault Captura na 19. mjestu, na hrvatskom modelskom Top20 ne "stanuje" više ni jedan jedini primjerak corssover ili SUV.
Ma kako "prevrtali" brojke, porast prodaje u odnosu na lani je evidentan i upućuje kako bi se ipak moglo preskočiti količinu od 30 tisuća primjeraka na godišnjoj razini. I ma koliko to ne bilo mnogo, veseli: u moru crnih brojki ove su "samo" - sive.
Povijesni preokret
I sa županijske liste prodaje da se iščitati niz trendova što vladaju na hrvatskoj trgovačkoj automobilskoj sceni. Ponajprije, činjenica da su Zagreb i županija što ga okružuje dosegli 40 posto sveukupne prodaje ukazuje na to da je ovogodišnja prodaja "flotna" jer se u glavnom gradu registrira većina takvih automobila.
Nadalje, kad bi se gledala realna prodaja, mada Cameo je riječka tvrtka a ona je također nabavila mnogo automobila, Primorsko-goranska županija pravi je rekoreder: 6,5 posto stanovništva "troši" skoro 11 posto hrvatskih novoregistriranih automobila. Za usporedbu - Splitsko-dalmatinska županija s više od 10 posto stanovništva Hrvatske prodaje manje od 8 posto automobila.
Ono što bismo mogli označiti "povijesnim preokretom" je podatak da je po prvi put Ličko-senjska županija napustila posljednju poziciju na ljestvici županijske prodaje: sa 46 prodanih automobila i 0,63 posto ukupne prodaje pretekla je Virovitičko-podravsku županiju koja je u prvom kvartalu realizirala 43 komada i 0,59 posto. Znamo li da LSŽ broji svega 51 tisuću stanovnika, a da sadašnji "fenjeraš", VPŽ ima 85 tisuća stanovnika, lički uspjeh je tim značajniji. (E.PRODAN/Novi list)